Noul drum spre Bulgaria întârzie. Constructorul a dat peste o groapă ilegală de gunoi

Data publicării:
un inginer arata catre o groapa de gunoi ilegala descoperita pe un santier
Cătălin Țolea, șeful de șantier de la drumul de legătură cu DN5 GiurgiuFoto: captură video CNAIR

Vremea și o groapă ilegală de gunoi întârzie lucrările la noul drum spre Bulgaria, prin Vama Giurgiu. Constructorul se plânge că a dat peste o groapă de gunoi care nu apărea în documentația după care i s-a cerut să facă lucrarea. Potrivit surselor Digi24, soluția găsită este de a realiza un depozit temporar de gunoi, urmând ca ulterior să se facă sortarea lui și să fie depozitat în gropi permanente.

„Din cauza condițiilor meteo suntem puțini întârziați. Lucrurile au fost atacate. Suntem pregătiți. Căutăm soluții. Să sperăm că și vremea va fi de partea noastră. Până acum, ăsta a fost principalul impediment. Lucrarea a fost atacată. S-au făcut excavații la cota din proiect, moment în care s-a descoperit o groapă de gunoi. Inițial, soluția a fost de extra-excavații de un metru și jumătate. La încă un metru jumătate de extra-excavație, după cum se observă cu ochiul liber, este tot gunoi. Amplasamentul este, din câte am constatat, pe o fostă groapă de gunoi de care nu a știut nimeni. În momentul de față se așteaptă o soluție cu privire la decontaminarea zonei, deoarece astăzi sunt blocate lucrările din cauza acestui gunoi și a Mediului. Vorbim de o lucrare mai delicată. În urma sondajelor, după extra-excavații am aflat că ar mai fi de scos o cantitate însemnată de gunoi, variabil între 2 și 4 metri, față de cotele actuale la care suntem. Vorbim de o groapă consistentă de gunoi pe care nu poți să fondezi un viitor drum nou în orice condiții. Trebuie soluții serioase”, a declarat Cătălin Țolea, șeful de șantier de la drumul de legătură cu DN5 Giurgiu.

Contractul pentru realizarea drumului, cu o lungime de 6 kilometri, a fost semnat cu austriecii de la PORR în 2019 pentru 106 milioane lei.  Lucrările au început în octombrie anul trecut şi ar trebui să fie gata, potrivit contractului, în primăvara anului viitor. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, însă, a anunțat în repetate rânduri că șoseaua, care va avea profil de drum rapid şi structură din beton, va fi gata până la sfârșitul acestui an. Deocamdată stadiul lucrărilor abia a depășit 40%.

Atunci când va fi gata noul drum va rezolva problemele de circulaţie pe ruta spre principala vamă dintre România şi Bulgaria. 

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Atunci când Marele Viscol a îngropat România: „Am încercat să ieșim, dar nu...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Gwen Stefani, dezvăluiri despre cele mai dificile momente din viața ei: „Cum te aduni? A părut o a doua șansă...
Film Now
De ce s-a mutat Matthew McConaughey din L.A. Doi ani nu a jucat deloc în filme: "Cel mai rebel gest al meu"
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Nu au existat bani pentru plata pensiei în decembrie. La ce artificiu a recurs guvernul? DOCUMENT
Digi FM
Colin Farrell, cuvinte de laudă după ce a filmat câteva zile la București: „Cele mai uimitoare cafenele!”...
Comoara descoperită de muncitor. Foto: X
Un instalator austriac a găsit o comoară de 2,3 milioane de euro într-o locuință
Digi Animal World
Momentul când un câine este atacat de un leopard în curtea casei. Patrupedul a supraviețuit ca prin minune
Film Now
Matthew McConaughey, adevărul din spatele renunțării la comedii. Nici măcar o ofertă de 14,5 milioane $ nu...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...