Marea familie de la TAROM: Încrengătură de rude, pile și cunoștințe la compania de stat aflată în „picaj”

Data publicării:
aeronava tarom
Aeronavă TAROM.

TAROM este o gaură neagră pentru statul român. Niciunul dintre directori, fie că vorbim de manageri profesioniști, fie de cei numiți direct de stat, nu a reușit să scoată compania din picaj. Sergiu Voicu a analizat activitatea companiei și vă spune care sunt problemele.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

O încrengătură de rude, pile și cunoștințe, așa poate fi descrisă compania de stat. Potrivit unui document TAROM, citat de Cotidianul, 800 din cei aproape 2.000 de angajați din companie sunt rude. Asta înseamnă 40 la sută din totalul salariaților, al căror salariu mediu net depașește 4.500 de lei.

În total, cheltuielile de personal reprezintă o cincime din bugetul firmei. În plus, TAROM nu are o grilă de salarizare unică, prin care să se elimine inechitățile și tensiunile dintre salariați, se arată într-un raport al Curții de Conturi publicat la începutul anului trecut. Inspectorii au descoperit mai multe clauze neclare în contractele colective de muncă, care au dus la numeroase procese între salariați și companie. Într-un singur an, 2015, TAROM a pus deoparte aproape 35 de milioane de lei din cauza deciziilor nefavorabile.

TAROM folosește 25 de aeronave produse de trei companii diferite

O altă problemă este flota. Este formată din 25 de avioane produse de trei companii diferite: Boeing, Airbus și ATR. Asta înseamnă costuri mai mari de exploatare și mentenanță, după cum se arată și în raportul Curții de Conturi.

TAROM nu excelează nici la exploatarea clădirilor şi terenurilor aflate în proprietate. Inspectorii Curții de Conturi arată că, în 2016, compania a plătit un milion de lei pentru a închiria parcări și birouri pentru salariați, deși deține terenuri și spații neutilizate.

Dar factura pentru combustibil este cea care atârnă cel mai greu în cheltuielile transportatorului aerian. Peste 90 de milioane de dolari pe an costă kerosenul folosit de aeronave, adică aproape un sfert din totalul cheltuielilor. Între furnizori este și o firma suceveană despre care presa locală a scris că este abonată la contracte cu statul, iar în 2014 a fost vizata de procurorii DNA într-un dosar de corupţie.

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Putin e pe moarte! Anunţul lui Zelenski zguduie lumea, zvonurile despre boala preşedintelui au fost...
Digi FM
Mihai Trăistariu, despre relația dintre CRBL și iubita tinerică: "A divorțat, a lăsat tot. După ce ai o...
Pro FM
Duffy, prima apariție la cinci ani de când a dezvăluit că a fost răpită, drogată și violată. Cum arată la 40...
Film Now
Cum arată fiica de 30 de ani a lui Mr. Bean. Lily e pictoriță, după ce a încercat să facă dans burlesque și...
Adevarul
Turist britanic, erou în Amsterdam: a imobilizat atacatorul care a înjunghiat cinci persoane
Newsweek
Ajutor la pensie de 2.000 lei. Șeful Casei de Pensii spune ce pot face pensionarii cu acești bani
Digi FM
Adrian Mutu: "Aş fi putut câştiga Balonul de Aur dacă nu consumam cocaină”
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Până și unii fani cred că această serie de acțiune s-a prelungit la nesfârșit: "Dacă ai cheltuit 200 de...
UTV
Megan Fox a devenit mamă pentru a patra oară! Actrița și Machine Gun Kelly, părinți în mijlocul unui scandal