Încărcarea bateriilor de la mașini electrice în 4 minute. O companie a găsit soluția la una dintre cele mai mari probleme din domeniu

Data actualizării: Data publicării:
La société Nyobolt vient de créer une batterie de voiture rechargeable en 6 minutes et pouvant parcourir 250 km
Nybolt a dezvoltat o nouă baterie litiu-ion de 35 kWh care a fost încărcată de la 10% la 80% în puțin peste patru minute și jumătate. Foto: Profimedia Images

Un start-up britanic ar fi găsit răspunsul la una dintre cele mai mari probleme ale deținătorilor de mașini electrice: așteptarea ca bateria să se încarce, potrivit CNN

Nybolt, cu sediul în Cambridge, a dezvoltat o nouă baterie litiu-ion de 35 kWh care a fost încărcată de la 10% la 80% în puțin peste patru minute și jumătate în prima sa demonstrație reală de săptămâna trecută.

Aceasta este mult mai rapidă decât cele aproximativ 20 de minute de care au nevoie în prezent unele mașini electrice care utilizează un încărcător rapid, cum ar fi un Supercharger Tesla (TSLA). De asemenea, este mult mai aproape de cele două minute necesare pentru a alimenta o mașină obișnuită cu benzină. 

„Cercetările noastre extinse aici, în Marea Britanie și în SUA, au deblocat o nouă tehnologie de baterii care este pregătită și scalabilă chiar acum”, a declarat vineri cofondatorul și CEO-ul Nyobolt, Sai Shivareddy, într-un comunicat. „Facem posibilă electrificarea unor noi produse și servicii considerate în prezent neviable sau imposibile”. 

Tehnologia Nyobolt se bazează pe un deceniu de cercetări conduse de Clare Grey, cercetător în domeniul bateriilor de la Universitatea Cambridge, și de Shivareddy, care a studiat la Cambridge, a declarat compania. Cheia capacității bateriilor sale de a fi încărcate foarte rapid fără un impact mare asupra longevității lor este un design care presupune că acestea generează mai puțină căldură. Acest lucru le face, de asemenea, mai sigure, deoarece supraîncălzirea poate face ca o baterie litiu-ion să ia foc și să explodeze. 

În plus, materialele utilizate pentru realizarea anozilor bateriilor permit un transfer mai rapid al electronilor. 

Nyobolt negociază în prezent pentru a-și vinde bateriile către opt producători de automobile electrice. Cu o capacitate de 35 kWh, bateria este mult mai mică decât cea de 85 kWh dintr-un vehicul electric american obișnuit. Cu toate acestea, tehnologia poate fi utilizată în viitor pentru baterii mai mari.  

Timpii de încărcare mai lungi sunt un dezavantaj major al vehiculelor electrice aflate în prezent pe piață. Acestea încetinesc călătoriile și sunt un inconvenient pentru proprietarii care nu își pot încărca mașinile acasă.  

Inovația Nyobolt, testată pe prototipul mașinii sport a firmei, este deosebit de încurajatoare pentru flotele comerciale de vehicule electrice și pentru șoferii care se bazează pe mașinile electrice la locul de muncă, potrivit lui Paul Marchment, consultant la Arval, un specialist în leasing de vehicule deținut de BNP Paribas. Cu toate acestea, un alt obstacol în calea adoptării mai rapide a vehiculelor electrice în Statele Unite și Europa este lipsa infrastructurii publice de încărcare.  

Jack Evans, specialist în autovehicule la Blackball Media, a salutat vestea despre bateria Nyobolt, care a fost testată joi pe o pistă folosind un încărcător ultra-rapid DC de 350 kW, de tipul celor care sunt greu de găsit pe drumurile din Marea Britanie.  

„Unitățile utilizate pentru a încărca bateria Nyobolt sunt puține și foarte îndepărtate între ele în Marea Britanie, astfel încât, pentru ca acest lucru să aibă un impact real, trebuie să existe o creștere a furnizării de încărcătoare ultra-rapide”, a spus el.  

Shivareddy a declarat pentru CNN că numărul încărcătoarelor rapide este în creștere atât în SUA, cât și în Uniunea Europeană și că se așteaptă ca, până la sfârșitul deceniului, acestea să fie „cam peste tot”. 

În America de Nord, trei din patru încărcătoare rapide sunt Superchargers ale Tesla și practic fiecare mare producător auto din SUA s-a angajat să facă vehiculele electrice compatibile cu tehnologia de încărcare a Tesla, cunoscută sub numele de North American Charging Standard. Bateria Nyobolt este compatibilă cu un Supercharger, a declarat startup-ul pentru CNN. 

„Ne-ar plăcea să lucrăm cu Tesla și cu alți (producători) importanți pentru a da viață viziunii noastre - cu scopul de a face ca timpii de reîncărcare să fie la fel ca timpii de realimentare cu combustibil”, a declarat Shivareddy. „Acest lucru ar necesita ca industria să colaboreze pentru lansarea unui număr mare de astfel de încărcătoare de mare putere, împreună cu alimentarea cu energie electrică din rețea/în afara rețelei”. 

Testarea independentă a bateriilor Nyobolt de către ceea ce Nyobolt a numit un producător global de top a arătat că acestea pot realiza peste 4.000 de cicluri de încărcare rapidă, echivalentul a 965.600 kilometri, păstrând în același timp mai mult de 80% din capacitate, a declarat Nyobolt în comunicatul său de vineri. „Acest lucru este de mai multe ori mai mare decât garanțiile bateriilor de VE mult mai mari de pe șosele în prezent”, a menționat acesta. 

William Kephart, specialist în e-mobilitate în cadrul firmei de consultanță P3 Group și fost inginer, a declarat că bateriile de tipul celor dezvoltate de Nyobolt ar putea fi încărcate „teoretic” la fel de repede precum promite firma, însă provocarea constă în fabricarea acestor baterii la scară industrială. 

Un element chimic esențial în bateriile Nyobolt este niobiul, însă, după cum a subliniat Kephart, anul trecut, la nivel mondial, au fost extrase doar aproximativ 94.500 de tone. În comparație cu grafitul, utilizat în mod obișnuit ca material anodic în bateriile litiu-ion: o cantitate estimată la 1,8 milioane de tone a fost produsă în 2023. 

În plus, există în prezent „o mulțime de necunoscute” în privința tehnologiei bateriilor cu niobiu, a declarat el pentru CNN. „Industria le va rezolva... (dar) încă nu este văzută de industrie ca o tehnologie scalabilă”, a adăugat el. 

Pe lângă încărcarea lentă, printre obstacolele în calea deținerii unui vehicul electric în SUA și Europa se numără așa-numita anxietate legată de autonomie - îngrijorarea că mașina nu va avea suficientă baterie încărcată pentru a ajunge la destinație, mai ales în timpul călătoriilor lungi - și prețul mediu mai ridicat al vehiculelor electrice în comparație cu mașinile convenționale noi. 

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cine este Keir Starmer: 10 lucruri de știut despre noul prim-ministru al Marii Britanii
Digi FM
"Dacă Dumnezeu voia altceva pentru mine, m-aş fi bătut să te am". Mesajul emoționant al soției portarului...
Pro FM
Lidia Buble, problema de sănătate pe care a ținut-o secretă 2 ani: "Doctorul mi-a zis că nu are vești bune...
Film Now
Tom Cruise, apariție rară alături de sora sa, Marian. Cei doi au fost surprinși pe aeroport, în ziua când...
Adevarul
De ce nu au românii productivitatea germanilor? „Primul vinovat este managerul”
Newsweek
Șeful ONU, despre încălzirea globală: „Jucăm la ruleta rusească cu Planeta”
Digi FM
Mark Zuckerberg, surf în costum cu papion, cu o bere într-o mână și drapelul SUA în cealaltă: "La mulți ani...
Digi World
Ce se ascunde în spatele salutului însoțitorilor de bord. Fiecare pasager e atent analizat din mai multe...
Digi Animal World
De ce nu ar trebui niciodată să stropești cu apă un câine pe caniculă: „Îi vei face și mai mult rău”
Film Now
De ce Morgan Freeman poartă mereu o mănușă în mâna stângă. Avea 71 de ani când i s-a schimbat viața
UTV
Lidia Buble a facut confesiuni dureroase despre boala cu care a fost diagnosticata in urma cu doi ani. „Mi...