Compania de Drumuri bagă aproape 440 de milioane de lei în realizarea a patru pasaje acolo unde Centura Capitalei întâlnește importante drumuri locale. Singurul proiect care va fi, însă, gata anul acesta este pasajul Mogoșoaia. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara recent că lucrările vor fi gata la 1 octombrie.
Cu o lungime de 800 de metri, pasajul de la Mogoșoaia va muta actuala Șosea de Centură a Capitalei cu ale sale patru benzi peste giratoriul de la intersecția cu DN1A. Va fi gata la 1 octombrie, spune ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, cu șapte luni mai devreme decât termeul din contract. Constructorul a realizat deja 42% din lucrările necesare. Valoarea lucrărilor sare de 32 de milioane de lei.
Alte trei pasaje sunt în lucru pe centura de sud: la Domnești și la intersecțiile cu Șoselele Berceni și Oltenița. Toate trei au forma unor sensuri giratorii suspendate astfel încât să poată fi ocolită și linia de cale ferată lipită de actuala centură. Toate au termen de finalizare 2022.
Dar haideți să vedem care este stadiul fiecărui proiect în parte. La pasajul de la Domnești, constructorul a realizat un sfert din lucrările necesare. În prezent se lucrează nu doar la relocarea utilităților, montarea grinzilor pe breteaua de coborâre spre București și a pilonilor aferenți bretelelor înspre și dinspre Domnești, ci și la realizarea noii porțiuni carosabile a Șoselei de Centură, care va urma să treacă pe sub pasajul suspendat. Valoarea lucrărilor este de circa 92 de milioane de lei. Lucrările au început în 2019.
Proiectele de la Berceni și Oltenița presupun, pe lângă realizarea unor pasaje, și dublarea actualei centuri pe porțiuni de câțiva kilometri. La pasajul de la Berceni, constructorul încă așteaptă autorizația de construire pentru porțiunea care se află în sectorul 4. Ea ar putea veni luna aceasta sau la început de iunie. Stadiul lucrările este aproape de 20%. Valoarea lucrărilor depășește 146 milioane de lei. În prezent, se lucrează la canalizarea pluvială și relocarea utilităților. Asta în condițiile în care constructorul a descoperit în teren o linie electrică de medie tensiune și o conductă de apă care nu figurau nicăieri în planuri. S-a început turnarea asfaltului în vederea devierii traficului pentru a putea fi atacată și porțiunea de lângă calea ferată în vederea executărilor structurilor pasajului.
Și la pasajul Oltenița, stadiul fizic este unul similar: 17%. Și aici se lucrează la canalizarea pluvială, precum și la structurile aferente pasajului.
Valoarea lucrărilor este de circa 170 milioane de lei. Compania de Drumuri estimează că pasajul va fi gata anul viitor.
Editor : A.P.