Zeci de maşini se strică zilnic la intrarea în România, pe cel mai important drum care leagă ţara noastră de Bulgaria, prin vama Giurgiu. Pe o porţiune de doi kilometri, Drumul European E85 s-a transformat într-o capcană pentru şoferi şi este motiv de ceartă între autorităţi, care îşi pasează responsabilitatea.
Peste o mie de maşini şi o mie de camioane intră sau ies din ţară pe această porţiune din drumul european 85 care traversează Europa din Lituania până în Grecia. Şoferii spun că bucata din zona Giurgiu este cea mai proastă de pe traseul de peste 2.600 de kilometri.
- Nu m-am descurcat. M-am întors, pentru că n-am cum să trec mai încolo.
„Cu siguranță acest drum poate fi un adevărat studiu de caz pentru specialiști. Din loc în loc poți să vezi stratul superior de asfalt, dar dacă mai mergi un pic vezi fundația care este formată din multe pietre și, bineînțeles, pământul”, relatează Cristi Popa, jurnalist Digi24.
- Pleacă România în țara europeană cu așa drumuri? Văleu, Doamne!
- E dezastru, dezastru! Nu-mi vine să cred. Plătim roviniete, plătim și strici mașina.
Primăria Giurgiu nu a reuşit să facă rost de bani ca să repare cei doi kilometri de drum plin de gropi. Aşa că a pasat problema la ministerul Transporturilor acum un an, dar lucrurile nu s-au îmbunătăţit.
„Am transmis către Ministerul Transportului hotărârea de consiliu prin care acest teren trecea în administrarea Ministerului Transportului. O să pun o pancartă mare şi să scriu "No man's land", terenul nimănui”, declară Nicolae Brabu primar Giurgiu.
Ministerul Transporturilor nu ia în considerare hotărârea consiliului local Giurgiu şi îi transmite primarului că el trebuie să se repare şoseua.
Singurii care plătesc sunt şoferii. Taxa de tranzit care ajunge în funcţie de gabaritul maşinii la 160 de lei plus reparaţiile maşinilor stricate în gropile de la Vama Giurgiu.
Citiți și
Gropi de 3 metri lățime în Vama Albița. „În Moldova e drumul cu mult mai bun”
Ministrul Transporturilor: Nu sunt bani pentru reparația gropilor