Podul peste Dunăre de la Brăila s-ar putea deschide în primăvara anului viitor, în aprilie sau mai pe varianta Măcin și în august-septembrie pentru varianta Jijila din județul Tulcea, a spus Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, citat de Economedia. Este al treilea termen pentru cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 30 de ani.
Grindeanu a vorbit și despre șantajul companiei Astaldi, care a câștigat mai multe contracte cu CFR și CNAIR.
,,Niciodată, eu și colegii de la CNAIR nu vom accepta soluții mai scurte care nu se regăsesc în proiectul tehnic licitat. Unele soluții au fost acceptate de CNAIR, altele nu, pentru că schimbau soluțiile de proiectare și parametrii licitați în defavoarea proiectului. I-am încurajat pe cei de la CNAIR să nu accepte. Există claim-uri (n.r acțiuni pentru acordarea de despăgubiri), instanța poate să decidă într-o formă sau alta”, a spus Grindeanu.
„Faptul că nu se țin de termene înseamnă penalități. Bineînțeles că vor certificate negative, nu mai e loc de nuanțe. Ați văzut angajamentele. Nu accept chestiuni care să pară că trebuie să deschidem Podul la sfârșitul anului 2022, dar acceptați voi de la CNAIR unele soluții. Așa ceva nu e legal, în primul rând. Nu poate să fie acest mod de șantaj un mod de lucru”, a adăugat el.
„Pe pod, efectiv, multe nu mai sunt de făcut. În schimb pe descărcări mai e de lucru. Descărcarea pe zona de Brăila intră direct în Drumul Expres Galați-Brăila care se termină în 2023 (n.r constructor UMB), eu cred că undeva, cu tot cu vremea rea de iarnă, în aprilie-mai ar putea fi dat în trafic pe varianta Măcin în județul Tulcea și în august-septembrie la Jijila” a spus Grindeanu.
Stadiul fizic al podului este de 82,27%, iar al drumurilor de legătură de doar 40%, a anunțat CNAIR pe 21 noiembrie.
„Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%”, arăta CNAIR.
Primul termen pentru podul de la Brăila a fost cel contractual, decembrie 2021, iar al doilea a fost 20 decembrie 2022, dată pe care constructorul Astaldi și-a asumat-o pe 3 octombrie, la ultima vizită pe șantier a lui Grindeanu.
Editor : M.B.