Licitaţia pentru autostrada Craiova-Piteşti va fi pe 1 noiembrie. Ştirea vine de la Ministrul Transporturilor prezent joi la Craiova, la o întâlnire a constructorilor de maşini. E drept că este vorba doar despre studiile de fezabiliatete, proiect tehnic şi autorizaţiile necesare, dar tot e un pas. Potrivit ministrului, tot la 1 noiembrie vor fi licitate şi lucrările pentru centurile ocolitoare ale Slatinei şi Balşului. Reprezentanţii Ford spun că pierd foarte mult timp cu transportul maşinilor pe care le produc la Craiova.
Datele centralizate de cei de la Ford arată că drumurile rapide construite în România, cum ar fi simple şosele de centură în Balş și Slatina, ar reduce timpul de transport cu 3 ore. Pe partea de transport feroviar, modernizarea rețelei de căi ferate ar duce la economisirea a 15 ore.
Manuela Rolea, reporter Digi24: „Pe poarta uzinei ies, în medie, săptămânal, 150 de TIR-uri încărcate cu maşini. Autovehiculele ajung în Europa pe şosea, via Curtici. Dacă aleg varianta transportului cu trenul între Craiova şi Nădlac viteza este comparabilă cu cea a unei căruţe, de 13 km/h.”
Nu doar americanii de la Ford se plang de lipsa infrastructurii. Ambasadorul SUA susţine că e unul din motivele pentru care alţi investitori ocolesc ţara noastră.
Hans Klemm, ambasadorul SUA în România: „Ceea ce îmi raportează companiile are de-a face cu infrastructura. Nu este vorba doar de Craiova, am mai auzit şi în Iaşi, de exemplu. Dar pentru o companie americana atât de mare ca Ford-ul, iar Fordul este cel mai mare simbol american ce a investit în România, transportul este un impediment major pentru o potenţială dezvoltare a afacerilor din zona Craiovei.”
Coincidenţă sau nu, şi membrii Guvernului au avut informaţii importante pentru producătorii auto. Masterplanul de transporturi, aprobat miercuri, rezolvă multe dintre cerinţele acestora.
Sorin Buşe, ministrul Transporturilor: „Mi-a făcut și îmi face plăcere să vă confirm astăzi că licitația pentru autostrada Pitești-Craiova va fi lansată pe 1 noiembrie și prevede ca această autostradă să fie finalizată conform Masterplanului, în 2020. De asemenea, răspunzând nevoilor Ford, o să anticipăm lucrările la centurile ocolitoare Balș și Slatina, care o să facă parte din autostradă.”
Costin Borc, vicepremier al Guvernului României: „Vrem să facem un pol de dezvoltare în jurul Craiovei, al Piteştiului, al producătorilor, universităţilor.”
Infrastructura de transport a fost tema care i-a adus la Craiova, la iniţiativa Ford, atât pe cei de la Dacia, dar şi reprezentanţii furnizorilor de subansamble, pe membri Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania şi pe trei dintre membri Guvernului, alături de ambasadorul SUA.