Un drum de 12 de kilometri se repară de şase ani şi tot nu e gata. Este vorba despre porţiunea dintre Bucureşti şi Adunaţii Copăceni. Din cauza lucrărilor, în dreptul localităţii Jilava, se formează zilnic cozi kilometrice. În plus, muncitorii au distrus trotuarele. Chinul ar trebui să ia sfârşit în aprilie anul viitor, dar la cum evoluează şantierul, s-ar putea ca termenul să nu fie respectat.
Later edit: Dintr-o eroare în textul inițial a apărut informația că DN5 pe porțiunea București-Adunații Copăceni ar avea 24 de kilometri. În realitatea sectorul respectiv de drum are doar 12 kilometri.
DN5. Jilava. Ora 9 dimineaţa. Cozile de maşini se întind pe kilometri. Răbdarea şoferilor este pusă la încercare de lucrările făcute în special la refacerea şoselei.
„În fiecare dimineaţă fac naveta. O oră şi jumătate stau. Din ianuarie se întâmplă asta. Din luna ianuarie stăm şi ne chinuim. Aseară era o salvare şi nu a putut să treacă.”
De fapt, cei aproape 24 de kilometri dintre Bucureşti şi Adunaţii Copăceni au intrat în reparaţii în 2010. Până la sfârşitul lui 2012, când Compania de Drumuri i-a reziliat contractul, firma fostului rege al asfaltului Nelu Iordache realizase un sfert din lucrare.
Timp de doi ani şi jumătate, şantierul a fost abandonat. CNADNR a găsit un nou constructor abia în aprilie anul trecut, care nu se grăbeşte, deşi contractul este de peste 76 de milioane de lei. În mai bine de un an lucrările au avansat cu doar 10%.
Locuitorii din zonă spun că drumarul s-a apucat serios de muncă abia vara aceasta.
Cristina Sbîrn, reporter Digi24: „Lucrările se vor termina, spun şefii de la Drumuri, în primăvara anului viitor. Adică la 6 ani şi jumătate de la începerea lor.”
„S-au cam lungit, da...S-au lungit. Ca la noi în România. ”
Locuitorii din zonă se plâng că muncitorii au distrus trotuarele.
„Pentru trotuare cred că nu sunt şanse să fie reparate anul ăsta.”
Şefii de la Drumuri spun că lucrările la trotuare se vor relua odată cu execuţia sectorului de drum, astfel încât să fie aduse la aceeaşi înălţime cu drumul.
Explicaţiile Companiei de Drumuri
Lucrările la trotuare se vor relua odată cu execuţia sectorului de drum, astfel încât să poată fi corelate cotele drumului cu cele ale trotuarelor, conform Proiectului Tehnic.
sursa: CNADNR