Bucureștiul s-ar putea alătura orașelor care au trenuri de metrou driveless, adică fără conductor. Garniturile care vor fi livrate de Alstom pentru Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor ar putea fi upgradate pentru a putea circula fără mecanic. Deocamdată doar se discută despre introducerea sistemului driverless de conducere a metrourilor.
Astfel de trenuri circulă deja de ani buni în marile orașe ale lumii, precum Sydney, Paris sau Istanbul. Cert este că automatizarea celei mai mari magistrale de metrou de la noi, astfel încât pe ea să circule trenuri fără mecanic, ar ajuta Metrorex să facă economii.
Se vor reduce costurile cu salariile mecanicilor, dar se vor diminua și cheltuielile cu energia electrică.
Frânarea și accelerarea sunt realizate mult mai eficient de un computer.
Potrivit ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, operarea liniei de metrou spre Drumul Taberei costă statul român 175 de milioane de lei, iar veniturile generate sunt de doar 25 de milioane de lei.
Metrorex a semnat în decembrie cu francezii de la Alstom un contract în valoare de peste 103 milioane de euro pentru livrarea a 13 trenuri.
La solicitarea Metrorex, contractul poate fi extins pentru livrarea a încă 17 trenuri, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane euro. Fiecare tren va avea câte 6 vagoane, fiecare cu o capacitate de 216 locuri.
Editor : Liviu Cojan