Consiliul de Administrație al companiei de drumuri (CNAIR) a decis revocarea din funcție a șefului companiei, Cătălin Homor, pe motiv că acesta nu s-a achitat corespunzător de obligațiile sale privind deszăpezirea. Angajați ai companiei afirmă că locul acestuia va fi deținut interimar, în mod paradoxal, de Cristian Andrei, directorul responsabil cu activitățile de deszăpezire.
Foto: Șeful CNAIR a fost destituit după o solicitare a premierului Sorin Grindeanu
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dispus Corpului de Control să efectueze la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o verificare a existenței mijloacelor și materialelor necesare deszăpezirii, situației contractelor cu societăți private pentru deszăpezire și asupra modului de fundamentare a ordinului privind utilizarea nisipului la deszăpezire.
Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Transporturilor (MT), marți, Consiliul de Administrație al CNAIR s-a reunit la solicitarea Adunării Generale a Acționarilor pentru a analiza activitatea și realizarea obiectivelor contractului de mandat al directorului general Cătălin Homor.
În cadrul ședinței, membrii Consiliului de Administrație au constatat deficiențe de gestionare a activităților CNAIR din ultima perioadă și au decis revocarea din funcție a directorului general, Cătălin Homor.
Constatarea făcută de membrii CA vine la doar câteva zile după ce premierul Sorin Grindeanu a cerut ministrului Răzvan Cuc să îl destituie pe Homor.
Comunicatul MT nu menționează persoana care va ocupa funcția de director interimar. Angajați ai ministerului și CNAIR afirmă, în mod neoficial, că funcția ar urma să fie ocupată de Cristian Andrei, actual director de mecanizare și întreținere în cadrul companiei. Paradoxal este faptul că Andrei ste însă chiar persoana direct răspunzătoare de deszăpezire în cadrul companiei, imediat după Cătălin Homor.
Activitatea lui Cristian Andrei în iarna anului 2012, perioadă în care a răspuns deasemenea de deszăpezire, a fost dezastruoasă. În acea iarnă au existat mai multe decese ale unor automobiliști și pasageri pe drumurile naționale, primele de acest fel în istoria companiei.