Traficul de pe DN1, drumul plângerii pentru zeci de mii de români care stau în coloană ore în șir în fiecare weeend, ar putea deveni istorie. E doar o promisiune din partea ministrului Transporturilor, care după ce a stat șapte ore în trafic de la București la Brașov a venit cu o soluție: este vorba despre un drum forestier din zona Azuga, care ar putea prelua o parte din aglomerație. Despre mult așteptata autostradă Comarnic-Brașov, Lucian Bode susține că Guvernul ar avea bani la buget pentru a finanța acest proiect.
Primarul din Sinaia, Vlad Oprea, a explicat la Digi24 de unde a apărut ideea unui drum forestier: „Din discuţiile avute cu Ludovic Orban, a reieşit că trebuie făcut ceva rapid până va începe construcţia autostrăzii, pentru că autostrada poate dura. Nu a demarat nimeni lucrările, dacă ne propunem de acum înainte să demarăm, va dura foarte mult timp”.
Potrivit lui Vlad Oprea, nu trebuie făcută doar o variantă ocolitoare la Comarnic și una la Bușteni.
„Am identificat împreună cu ministrul Transporturilor, cu cel al fondurilor europene, câteva drumuri forestiere, tehnologice, paralele cu DN, pornesc de la Comarnic, de-a lungul apei, ajung la Sinaia, paralel cu râul Prahova, urmând ca în Sinaia să se folosească patru benzi cu câteva sensuri giratorii. După ce ieşi din Sinaia spre Buşteni, să se lărgească la patru benzi, apoi ocolitoare, intrând în Azuga e un drum forestier care poate fi folosit ca centură ocolitoare.
Această alternativă ar ajuta să ocolim din Comarnic până la Predeal”, a explicat edilul.
El a adăugat că aceste variante nu rezolvă traficul pe Valea Parhovei, dar vor îmbunătăţi foarte mult circulaţia, blocajele nefiind doar o problemă de weekend.
Potrivit lui Vlad Oprea, joi va avea loc o întâlnire cu primarii din Azuga, Buşteni, Predeal, în care să se stabilească o soluţie care să fie propusă Ministerului Transporturilor, în contextul în care sunt fonduri europene pentru realizarea de centuri ocolitoare.
Finanţarea se va face din fonduri europene, a adăugat primarul.
El a spus chiar că aceste centuri ocolitoare nu exclud realizarea autostrăzii.
În privinţa variantelor ocolitoare, probabil vor putea fi folosite în maximum doi ani dacă proiectul este susţinut „de toată lumea”, a spus primarul.
Între Comarnic şi Sinaia e un drum forestier, o parte fiind drum tehnologic, care poate fi modernizat. Pe această rută nu se va putea însă circula în prezent, drumul fiind închis circulaţiei publice. „Drumul e foarte îngust, au fost alunecări de teren”, a spus Oprea.
În afara acestei variante mai există un proiect în lucru, pentru a se moderniza drumul dinspre Câmpina spre Valea Doftanei, pe care se poate ajunge la Braşov, pentru cei care vor doar să tranziteze Valea Prahovei fără a se opri în staţiuni.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii pentru reducerea blocajelor de pe Valea Prahovei până la finalizarea autostrăzii Comarnic Braşov. Printre acestea se numără folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean din zona Câmpina-Valea Doftanei și un drum paralel la Sinaia, care ar trebui reabilitat.
Redactare G.M.