Lucrările la cel mai lung tronson de autostradă aflat în construcție au fost reluate după aproape 6 luni de pauză. Lotul doi al Autostrăzii Sebeș - Turda va fi acum finalizat cu o întârziere de cel puţin 3 ani. Cei 24 de kilometri îi vor ajuta pe șoferi să evite două puncte foarte aglomerate de pe DN1. Estimate la aproape 250 de milioane de lei, lucrările sunt facute de o companie din Grecia.
Ionuţ Ciurea, reprezentant Asociaţia Pro Infrastructura: S-a lucrat într-un ritm care tindea spre zero. Din păcate, a fost o mare problemă aici şi anume intrarea în insolvenţă.
La începutul acestei luni, pe tronsonul cuprins între Pârâul Iovului și Aiud, lucrările au început să avanseze.
Alexandra Groza, jurnalist Digi24: Pe șantierul lotului 2 au fost readuse zeci de utilaje, iar muncitorii au început deja lucrul. Se concentrează la cele două poduri peste râul Mureș
Lucrările, complexe, sunt greu de executat, spun specialiștii.
Ionuţ Ciurea, reprezentant Asociaţia Pro Infrastructura: Punctele nevralgice sunt structurile mari. Vorbim de cele două poduri peste Mureş.
Până atunci, singura alternativă rămâne DN1. O șosea cu risc crescut de accidente.
Pe Drumul Național 1 șoferii sunt obligați să circule doar pe două benzi și de cele mai multe ori sunt blocați în ambuteiaje atât în zona Aiud, cât și la intrare în Orașul Teiuș. Sunt obligați să stea în coloane lungi de zeci de kilometri, ore în șir.
Şoferii aşteaptă cu nerăbdare deschiderea primelor două loturi de autostradă.
Autostrada Sebeş-Turda are 70 de kilometri lungime şi trebuia să fie gata încă din 2016. Compania de drumuri spune acum că putem spera să circulăm pe ea la sfârşitul lui 2019.