Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat documentația pentru cele două capete ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, considerate de specialiști cele mai ușor de realizat, deoarece sunt singurele care nu traversează munţii, valoarea celor două contracte fiind estimată la 3,1 miliarde de lei (679 milioane euro), cu TVA.
Autostrada Piteşti-Sibiu, parte din Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1) ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală şi frontiera cu Ungaria. Șoseaua de mare viteză, lungă de aproximativ 123 kilometri, ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi. Autostrada a suferit mai multe amânări în ultimii ani din cauza efectuării mai multor studii asupra celor cinci variante de traseu.
În martie, CNAIR a anunţat că a primit documentaţia tehnică aferentă studiilor de fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 pentru a le evalua conformitatea cu normele în vigoare.
„În cursul săptămânii trecute, CNAIR a transmis către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), spre validare, documentaţiile de atribuire aferente secţiunilor 1 şi 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu – Piteşti”, se arată în comunicatul publicat luni.
Lotul 1 aferent secţiunii 1, Sibiu-Boiţa, are o lungime de 13,2 kilometri, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Şelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiului.
Valoarea estimată a contractului este de 911,3 milioane lei (199,2 milioane euro), cu TVA. Durata contractului este de nouă ani, dintre care un an perioada de proiectare, trei ani perioada de execuţie, iar cinci ani perioada de garanţie a lucrarilor.
Sectiunea 5 este cuprinsă între Curtea de Argeş – Piteşti şi are o lungime de 30,35 km. Traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi „va continua traseul paralel cu râul Argeş până la actuala centura a municipiului Piteşti”, se arată în comunicat.
Valoarea estimată a contractului este de 2,18 miliarde lei (480 milioane euro). Durata contractului este de 10 ani şi cuprinde un an perioada de proiectare, patru ani perioada de execuţie şi cinci ani perioada de garanţie a lucrărilor.