Şefii de la Drumuri îşi scot angajaţii la muncă pe şantiere. După ce au reparat autostrada Cunţa-Sălişte, oamenii CNADNR vor construi centura Sucevei şi a Balşului precum şi drumul expres spre sudul litoralului. Ministrul Transporturilor speră că aşa lucrările vor costa mai puţin şi vor fi gata mai repede. Poate la timp.
Vin zile grele pentru cei 2700 de muncitori ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Şefii CNADNR vor să-i scoată la muncă pe şantier. Au de reparat 14 kilometri din DN76 între Vârfurile şi Ioneşti, iar apoi trebuie să consolideze centura Sucevei. În acest moment, se poate circula doar pe 5 din cei peste 12 kilometri ai variantei Sucevei, între Șcheia si Pătrăuţi. De trei ani, şantierul e blocat. Iar şoseaua e gata doar în proporţie de 85%.
Cătălin Homor, directorul general al CNADNR: „La finalul lunii noiembrie vom avea proiectul pe masă, vom demara procedurile pentru materiale şi utilaje şi începând cu luna martie - aprilie să începem lucrările acolo. Termen de finalizare noiembrie 2017”.
Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași: „Avem şi utilaje în regie proprie care ne-au venit, utilaje care trebuie să ne vină. Facem angajări de specialişti. Chiar acum s-a terminat un concurs pentru angajare de mecanici de utilaje şi şoferi”.
Şi parcările şi spaţiile de servicii de pe autostrada spre Ploieşti ar putea fi construite tot de angajaţii CNADNR. Asta, dacă va fi reziliat contractul de 35 de milioane de lei pentru amenajarea acestora. De 9 luni firmele care au câştigat licitaţia nu au făcut nimic.
Şefii de la Drumuri vor ca angajaţii lor să construiască şi şosele de la zero. Centura Balşului, cu o lungime de circa 10 kilometri, este primul astfel de proiect.
Sorin Buşe, ministrul Transporturilor: „CNADNR sau viitorul CNAIR şi-a asumat această lucrare în regie proprie. Va fi terminată într-un timp record de 2 ani”.
Până la deschiderea şantierului mai e, însă. În noiembrie abia începe licitaţia.
Tot cu proprii angajaţi vor şefii de la Drumuri să construiască şi drumul expres de 22 de kilometri spre sudul litoralului. Pentru asta, Compania de Drumuri va avea nevoie de 350 de utilaje şi aproape 400 de muncitori.