Asociat cu câteva firme chinezești și cu o alta spaniolă, firma Euconstruct Trading 98, deținută de regele asfaltului, Dan Beșciu, patronul de la Golden Blitz, a depus din nou contestație impotriva deciziei Companiei de Autostrăzi prin care o asociere italo-japoneză este desemnată câștigătoare a licitației.
Chinezii care au pierdut licitaţia pentru Podul de la Brăila contestă din nou câştigarea contractului de către asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure Systems. Astfel s-ar putea amâna demararea construcţiei care este considerată cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din România din ultimii 27 de ani și care poate ridica economic județele Brăila, Tulcea și Galați.
Firmele China Communication Construction Company Ltd (China), China Road and Bridge Corporation (China), CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China) și CCCC Highway Consults Co Ltd (China) au depus ofertă împreună cu Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania) și Euro Construct Trading '98 SRL (Romania).
Noua contestaţie a fost înregistrată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) pe 13 noiembrie.
Italienii de la Astaldi au contestat la rândul lor admisibilitatea ofertei firmelor din China.
Chinezii mai depuseseră contestaţie la CNSC şi pe 19 octombrie, însă aceasta a fost respinsă pe 26 octombrie ca fiind prematur introdusă.
Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu o valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 29 aprilie licitaţia pentu execuţia proiectului ce cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila.
Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.
Pe lângă Podul suspendat, contractul prevede construirea a două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km.
După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1,12 kilometri).
Alături de Dorinel Umbrărescu, Costel Cășuneanu, Theodor Berna, frații Horpos, Dan Beșciu este considerat unul din principalii regi autohtoni ai asfaltului. Acum trei ani Dan Besciu a fost reţinutde procurorii DIICOT, în dosarul de evaziune, spălare de bani şi delapidare cu un prejudiciu de aproximativ 34 de milioane de lei, potrivit unor surse judiciare, informa la acel moment Zf.ro.