Deşi ar fi trebuit să fie dată în folosinţă încă de acum 5 luni, şoseaua ocolitoare nu este gata nici acum. Mai mulţi stâlpi de înaltă tensiune trebuie mutaţi neapărat, iar operaţiunea ar fi trebuit făcută de multă vreme, spun reprezentanţii companiei de drumuri. Lucrurile au fost îngreunate de birocraţie şi de schimbările prea dese de miniştri, se plâng şefii de la drumuri care spun că şoseaua ar putea fi deschisa abia la vară.
Ca să iasă din Caracal pe drumul european 70, toate maşinile trebuie să treacă prin centrul oraşul. Autorităţile au început construcţia unei centuri ocolitoare în 2010. Ultimul termen de finalizare a lucrărilor era sfârşitul lui noiembrie 2017. Când să taie panglica, autorităţile şi-au dat seama că trebuie mutaţi opt stâlpi de înaltă tensiune. În locul lor, vor fi montate structuri metalice speciale care nu permit cablurilor să cadă pe asfalt în caz de accident.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Au fost luaţi în calcul de la bun început în proiect dar, având în vedere şi faptul că la un moment dat acel contract a fost reziliat şi reluat, având în vedere şi schimbările de miniştri din ultimele 12 luni, acest parcurs al hârtiilor, acest circuit al hârtiilor, a tot fost întrerupt.
Localnicii şi şoferii care tranzitează zona se plâng din cauza amânărilor care par fără sfârşit.
Șofer: Se circulă foarte greu, maşinile s-au înmulţit.
Șofer: Ar ajuta să meargă TIR-urile pe partea cealaltă, să nu mai meargă prin oraş, în Caracal, că ne fărâmă drumurile. Şi aşa avem drumurile foarte proaste.
Liviu Radu, primarul municipiului Caracal: Scoatem traficul greu dintr-o parte a oraşului, pe de altă parte se relansează şi zona industrială. Deci, aşteptăm cu nerăbdare recepţia lucrării.
Abia în iunie, spun reprezentanţii CNAIR s-ar putea circula pe Centura Caracalului. Şoseaua are o lungime de 10 km şi a costat aproape 70 de milioane de lei, fără TVA. 45 milioane lei au venit de la Uniunea Europeană.