După aproape un deceniu de lucrări, şoferii se plâng în continuare de aglomeraţia şi gropile de pe centura Capitalei. Puţine lucruri s-au schimbat. Lucrările începute au înaintat greu şi am rămas cu un drum ce ocoleşte doar standardele europene. Şantierul deschis pe cei 9 kilometri dintre Autostrada spre Piteşti şi drumul spre Chitila s-ar putea prelungi mult după jumătatea acestui an, iar lărgirea altor 11 kilometri între Voluntari şi Autostrada Soarelui întârzie. Abia în vară ar putea reporni lucrările, îngheţate acum doi ani.
Cei aproape 9 kilometri dintre Chitila şi intrarea pe A 1 sunt chinuitori, pentru că mare parte din drum se parcurge în coloană, centura având două benzi pe sens doar pe alocuri. Aşa că atunci când nu se stă în coloană, viteza nu sare de 30 de kilometri la oră.
Lucrările pentru ca şoseaua să mai primească două benzi pe cei aproape 9 kilometri au început în urmă cu 4 ani, printr-un contract încheiat cu Delta ACM. Însă cea mai mare problemă a fost exproprierea terenurilor. Compania de Infrastructură spune că până acum s-au construit doar 57% din ce era nevoie. Şi cu toate acestea, şi foştii şi actualii şefii de la Drumuri avansează mijlocul acestui an pentru finalizarea lucrărilor.
Cătălin Homor, fost director general al CNAIR, declara în 29 noiembrie 2016 că lucrarile vor fi finalizate în cursul lunii mai a acestui an.
Într-un document oficial al companiei se vorbeşte însă de "extinderea perioadei de execuţie", adică de o nouă amânare.
De la Chitila şi până la Voluntari se circulă fără probleme. Porţiunea de 20 de kilometri are două benzi pe sens de mai bine de 6 ani. Chinul reîncepe la Voluntari. Lucrările de adăugare a încă două benzi a celor 11 kilometri până la A 2 sunt abandonate de doi ani.
Şefii de la Drumuri vor să repornească şantierul vara aceasta şi estimează noiembrie anul viitor ca termen pentru finalizarea lucrărilor.
Termen care trebuie privit cu rezervă, pentru că, deocamdată, nu a fost demarată o licitaţie, deci nu există un contract semnat şi experienţa arată că în România nicio lucrare nu se termină la timp.
Ocolirea oraşului pe cealaltă parte, prin sud va fi şi mai întârziată. Cei 47 kilometri între A 1 şi A2 ar costa circa 955 de milioane de lei. În bugetul din acest an este este prevăzută suma de 5 milioane lei pentru un contract de consultanţă.
Peste 200 de milioane de lei ar trebui să primească anul acesta Centura Capitalei de la bugetul de stat. Potrivit companiei de infrastructura s-ar mai putea adăuga 106 milioane de lei din fonduri europene. Dar cu totul este o sumă prea mică pentru a aduce şoseaua ocolitoare la nivelul celor din alte metropole europene. Care au mai multe inele şi chiar autostrăzi urbane. Madridul, spre exemplu, are nu o centură, ci patru care înconjoară capitala Spaniei.
Cea mai aglomerată din cele 4 autostrăzi tip centură este M30, construită la 5 km distanţă de centrul Madridului. Zilnic trec pe această autostradă aproape 400.000 de maşini. Construcţia a început în 1970, jumătate a fost terminată în doar 4 ani, restul pe bucăţi până în 1990.