Avalanşă de comentarii pe site-ul şi pagina de Facebook DIGI24, după ce am prezentat situaţia gărilor din Mangalia şi Făgăraş. Călătorii trebuie să se caţere, practic, în tren, pentru că distanţa dintre peron şi scara vagonului este de peste jumătate de metru. Sute de oameni ne-au sesizat situaţii asemănătoare în alte zeci de gări din tara. Oficialii CFR spun că doar 125 de gări au fost modernizate, din cele aproape 950 existente.
Ştirea despre gările cu peroane prea joase a fost vizualizată de aproape 90 de mii de ori pe Facebook, în doar 24 de ore. Oamenii au semnalat că în multe alte gări din ţară situatia este aceeasi. Şi exemplele au curs nenumărate în comentariile lor.
Halta Neptun şi gara Olimp sunt tranzitate de mii de turişti în perioada estivală. Pentru că distanţa dintre peron şi scara vagonului este destul de mare, oamenii îşi aruncă bagajele din tren, apoi coboară şi ei aşa cum le permite condiţia fizică.
Aceeaşi situatie este şi la Feteşti.
„Şi eu am căzut în genunchi, aici, pe peronul ăsta”, mărturiseşte un călător.
Pentru cei care ajung în gara Caracal, urcatul şi coborâtul din tren reprezintă o corvoadă.
„De câte ori merg, mă urc în genunchi, că nu pot... E prea înalt”, spune un călător.
„Pentru persoane aşa ca mine e foarte greu. Aş putea să pun eu o scară? Nu pot”, adaugă altul.
Gara din Caracal a fost construită în timpul primului război mondial şi niciodată reabilitată complet. Este punct de oprire pentru zeci de trenuri care circula zilnic pe ruta Bucureşti – Craiova – Timişoara.
Aceeaşi problemă şi în Simeria, un nod feroviar important pentru vestul ţării. Distanţa dintre peron şi vagon este foarte mare.
„Aici, ca să nu exagerez, cred că se apropie de 40, 50 de centimetri, dacă n-o fi mai mult de 50... Îi periculos, poţi să cazi, să te loveşti, mai ales când ridici un bagaj”, spune un călător.
Vestul vine, din nou, cu nenumarate exemple pozitive. În Marea Britanie, de exemplu, fie că vorbim de sate mici sau de metropole, peroanele gărilor se află la acelaşi nivel cu podeaua trenului.