Cu toate că nu s-a mișcat o lopată de pământ pe traseul autostrăzii Sibiu -Piteşti și chiar dacă studiul de fezabilitate este definitivat pentru doar două din cele cinci secțiuni ale autostrăzii, costul acesteia s-a dublat, ajungând la 3,3 miliarde euro.
Nici nu este gata planul, că autostrada Sibiu - Piteşti se scumpeşte. Va costa aproape dublu faţă de estimările iniţiale: 15 miliarde de lei. Cost iniţial era prevăzut să fie de 1,67 miliarde euro în timp ce ultimul cost, cel prevăzut în Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici este de 3,3 miliarde euro.
Este suprinzător faptul că Ministerul Transporturilor a putut prezenta Guvernului un cost estimativ care să fie aprobat chiar dacă studiul de fezabilitate este făcut pentru doar două din cele cinci secțiuni ale autostrăzii. Nu știm răspunsul la întrebare, au răspuns atât responsabili ai Ministerului Transporturilor, cât și ai Companiei de Autostrăzi.
În luna februarie ministrul lăsa să se înțeleagă că SF pentru secțiunile 2,3 și 4 vor fi gata până la finele anului. ”Anul 2021 pentru finalizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti rămâne fezabil în condiţiile în care primim şi studiile de fezabilitate pentru celelalte secţiuni până la sfârşitul anului” spunea ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Rigoarea la evaluarea costurilor și a resurselor bugetare nu pare a fi însă o prioritate nici acum nici în anii trecuți. De-a lungul anilor costul autostrăzii a variat între 1,67 miliarde euro și 3,3 miliarde euro sumă vehiculată și acum de Guvern. Aceste sume corespunzând la costuri unitare pe kilometru cuprinse între 13 milioane euro și 26 milioane euro. La ultimul cost o autostradă poate fi construită integral pe viaducte și în proporție de trei sferturi prin tunel.