Autostrada Sibiu-Pitești. Grindeanu anunță că pot începe procedurile de semnare a contractului pentru ultima secțiune, Cornetu-Tigveni

Data publicării:
autostrada sibiu pitesti planurile pentru cornetu tigveni
Segmentul Cornetu-Tigveni al Autostrăzii Sibiu-Pitești este cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor ani Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru construirea ultimei secțiuni a Autostrăzii Sibiu-Pitești, Cornetu-Tigveni, așa că pot începe procedurile pentru semnarea contractului, a anunțat joi ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secţiuni a Autostrăzii Sibiu-Piteşti! CNSC a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi", a scris, pe Facebook, Grindeanu.

Potrivit contractului în valoare de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), finanţat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secţiunii Cornetu-Tigveni vor fi construite: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1,7 km/ galerie, 2 noduri rutiere (Cornetu şi Văleni) şi un ecoduct în zona localităţii Călineşti, a reamintit ministrul.

Este cel mai mare contract de infrastructură din România și a ajuns pe mâna unui constructor italian, care lucrează deja la tronsonul dinspre Pitești al aceleași autostrăzi. Asocierea româno-italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare şi 45 de luni execuţie), adică undeva în 2027. Însă sunt riscuri mari, pentru că studiul de fezabilitate este vechi, din 2008, iar situația din teren poate fi diferită.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea în total o lungime de peste 122 de km şi va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean. 

Cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș trebuie să fie gata în 2025. Cel mai avansat lot este cel dintre Sibiu și Boița, unde lucrează un drumar din Austria. Constructorul austriac a început lucrările în martie și la cei circa 10 kilometri dintre Tigveni și Curtea de Argeș, care au termen de finalizare 2027. Un an mai târziu ar trebui să fie gata și cei 31 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Acest tronson va fi construit de un drumar turc.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cu cât ar putea să scadă salariul net al românilor în 2025. Exemplu de calcul pentru un venit brut de 8.000...
Digi FM
Eleva din Suceava admisă la Harvard a povestit pe TikTok cum a reușit performanța. Povestea ei i-a...
Pro FM
Phil Collins, dezvăluiri despre starea de sănătate, la doi ani de când a încetat să mai cânte la tobe: „A...
Film Now
Tim Robbins, de nerecunoscut la cea mai recentă apariție în public. Cu părul alb și cu barbă, actorul e...
Adevarul
Angajații la stat care primesc 15% la salariu. „Mărirea începe cu data adoptării în Consiliul Local”
Newsweek
Bucura Oprescu rămâne ministru. În ce lună cresc pensiile? Ce se întâmplă cu Mica Recalculare?
Digi FM
Vladimir Putin explică motivul pentru care a invadat Ucraina: „Când este liniște, vrei un pic de acțiune”
Digi World
Când e solstițiul de iarnă în 2024 și de ce este cea mai lungă noapte din an
Digi Animal World
Imagini inedite cu un cerb care se bălăcește în Parcul Național Bucegi: „Cineva intră în jocul tânărului...
Film Now
Tim Robbins, de nerecunoscut la cea mai recentă apariție în public. Cu părul alb și cu barbă, actorul e...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...