Compania de Infrastructură a ales constructorul și pentru cei 37 de kilometri de șosea rapidă dintre Cornetu și Tigveni din proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești. Cel mai mare contract de infrastructură din România a ajuns pe mâna unui constructor italian, care lucrează deja la tronsonul dinspre Pitești al aceleași autostrăzi, unde e ușor în întârziere. Drumarul invocă probleme generate de pandemia de COVID, prețurile materialelor de construcții și războiul din Ucraina.
5,3 miliarde de lei va costa construirea celor 37 de autostradă dintre Cornetu și Tigveni.
Pe această secțiune trebuie construit și primul și cel mai lung tunel montan din România - tunelul cu galerie dublă de 1,7 kilometri de la Poiana.
Pe lângă acest tunel vor trebui realizate și 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.
Compania are la dispoziție 4 ani şi 9 luni de la data semnării contractului. Adică undeva în 2027. Însă sunt riscuri mari pentru că studiul de fezabilitate este vechi, din 2008, iar situația din teren poate fi diferită.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "Odată cu semnarea contractului și pe lotul 3, Sibiu-Pitești este toată în lucru. Va fi prima autostradă care traversează Carpații la 35 de ani de la Revoluție, spre rușinea noastră".
Constructorul italian, care a câștigat contractul, lucrează deja la o porțiune mai ușoară din această autostradă, cea dintre Pitești și Curtea de Argeș, unde șeful de la Transporturi a fost astăzi în inspecție.
A aflat că lucrările la cei 30 de kilometri, care vor lega două mari orașe din județul Argeș, sunt în întârziere.
Cristian Pistol, director general al CNAIR: "O mică întârziere față de graficul aprobat, nu e mare. Sunt 3 procente, dar fac diferența, așa că așteptăm în perioada următoare să recupereze".
Constructorul dă vina pe problemele create de pandemia COVID, dar și de situația creată de creșterile de prețuri de la materialele de construcții și problemele apărute pe lanțul de aprovizionare odată cu războiul din Ucraina
Francesco Bernabe, reprezentantul constructorului: "Noi suferim pentru că, în momentul de față, oricine vrea să muncească cu noi are pretenția să primească banii înainte. Sunt probleme cu furnizarea de material pentru că s-a pierdut acest flux natural de aprovizionare marfă. Tot ce înseamnă utilaj tehnologic suferă din cauza crizei de cipuri".
Cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș trebuie să fie gata în 2025. Cel mai avansat lot este cel dintre Sibiu și Boița, unde lucrează un drumar din Austria.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: "La cum apare acum terminați așa cum mi-ați promis, înainte de termen. Sperăm ca în decembrie, să fie cum am zis, înainte de termen și cu mobilizarea pe care am văzut-o azi suntem chiar optimiști".
Laurentiu Virginas, reprezentantul constructorului: "Anul acesta a început să prezinte probleme mari în prețurile materiilor prime, venite mai ales de afară, precum bitum, armătură. Prețurile au luat-o puțin razna. Facem tot posibilul să ținem sub control acest fenomen".
Constructorul austriac a început lucrările în martie și la cei circa 10 kilometri dintre Tigveni și Curtea de Argeș, care au termen de finalizare 2027. Un an mai târziu ar trebui să fie gata și cei 31 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Acest tronson va fi construit de un drumar turc, care la aproape 3 luni de la semnarea contractului nu a primit încă OK-ul pentru a începe proiectarea.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media