La Transalpina, cea mai înaltă șosea din România, lucrările vor fi reluate, dar nu se ştie când. Contractul cu firma Romstrade a încetat în aprilie, după ce societatea a intrat în insolvenţă. Lucrările sunt făcute în proporţie de 80%. Ministerul Transporturilor speră să găsească un alt constructor, în următoarele trei luni.
Transalpina este cel mai înalt drum rutier din România. Are 148 de kilometri, începe în Sebeș, județul Alba, și se opreşte în Bengești, județul Gorj. Ajunge la 2.145 de metri altitudine, în Pasul Urdele. Şoseaua a intrat în reparaţii şi modernizări în 2009. În octombrie, anul acesta, drumul trebuia să fie gata. Însă, Romstrade, firma constructoare, a intrat în insolvenţă, iar lucrările s-au oprit în aprilie. Atunci, Consiliul Judeţean Alba a făcut o adresă la Ministerul Transporturilor prin care cerea reluarea lucrărilor. Răspunsul a venit abia acum.
„Răspunsul este unul și optimist și mai puțin optimist în sensul că, până acum am înțeles că au plătit toate lucrările confrom devizelor. Se face o analiză a indicatorilor tehnico-economici pentru ce a mai rămas să se execute”, a susținut Ion Dumitrel, președintele Consiliului Județean Alba.
Abia apoi va fi reluată licitaţia pentru găsirea unui alt constructor. Potrivit celui mai optimist scenariu, întreg procesul va dura încă trei, patru luni. Lucrările ar putea începe, teoretic, în toamnă.
Pe unele tronsoane este necesară executarea fundației drumului, precum și turnarea stratului de asfalt. De asemenea trebuie finalizate produrile și podețele și apoi montareaa parapetului pietonal.
Deşi starea şoselei îi nemulţumeşte, sunt mulţi turişti care vin în zonă.
Drumul a fost inaugurat oficial în anul 1939, de regele Carol al II-lea, de aici şi denumirea de "Drumul Regelui".