30 dintre afacerile internaţionale de succes care au putut fi preluate în franciză pe piaţa românească sunt prezentate la Expoziţia Internaţională de Branding şi Franciză de la Sala Palatului care are loc la sfârşitul acestei săptămâni. Printre ele şi-au câştigat locul şi francize româneşti.
Cele mai ieftine afaceri oferite la cheie sunt cele din domeniul alimentaţiei. Patiseriile, cofetăriile şi fast-food-urile au de altfel şi cea mai mare căutare. Preluarea francizei unei patiserii, de exemplu, costă 500 de euro, însă cei care îşi doresc un restaurant cu produse bio plătesc chiar şi de zece ori mai mult.
Preluarea unei afaceri în sectorul auto este o altă variantă de profit garantat, iar investiţia iniţială se ridică la circa 2500 de euro.
România are şi ea reţete de succes care pot fi francizate. Pe cei ce deţin un teren agricol, domnul Fănică Mardare îi poate învăţa cum să facă bani din cultivarea trufelor. Cu o investiţie iniţială de 17.000 de euro, după şapte ani câştigul poate ajunge la 500.000 de euro anual din creşterea, colectarea şi vânzarea de trufe.
Pentru doamne, afacerea de succes poate să fie un salon de coafură şi cosmetică, dacă au în jur de 50.000 de euro pentru investiţie.
Pentru a avea succes, cea mai importantă condiţie pe care trebuie să o respecte cel care preia o franciză este să îndeplinească întocmai cerinţele vânzătorului. Altfel, afacerea poate eşua.