TOP. Ce companii cheltuiesc cel mai mult pentru cercetare

Data publicării:
roboti industriali

În 2004, Daimler-Chrysler era corporaţia cu cele mai mari investiţii în cercetarea şi dezvoltarea de noi tehnologii. După aproape un deceniu, acest titlu este câştigat din nou de o companie auto, Volkswagen, ale cărei investiţii cu tehnologiile s-au ridicat anul trecut la 9 miliarde şi jumătate de euro.

Pe locul doi, la o distanţă considerabilă, s-au aflat coreenii de la Samsug, cu investiţii în cercetare de 8,3 miliarde, iar pe trei au fost americanii de Microsoft, care nu au reuşit să depăşească pragul de 8 miliarde de euro.

Deşi poate părea un concept abstract, cercetarea industrială este de fapt cea care vinde produsul. Numai prin cercetare şi dezvoltare un automobil consumă mai puţin, este mai sigur şi mai confortabil sau un telefon mobil are un ecran mai bun şi un procesor mai puternic. Şi, nu în ultimul rând, cercetarea este cea care face ca medicamentele şi tratamentele medicale să fie mai eficiente. Căci, în clasamentul pe domenii, industria farmaceutică este pe primul loc.

Companiile producătoare de medicamente au investit împreună aproape 100 de miliarde de euro în cercetare. Industria producătoare de telefoane, tablete şi calculatoare a fost pe locul al doilea, industria auto pe trei, iar producătorii de softuri şi sisteme de operare au ocupat poziţia a patra.

Industria extractivă nu se numără printre domeniile cu investiţii foarte mari în cercetare, asta cu toate că cercetarea este cea care le ajută să scoată mai ieftin petrol şi gaze din subteran. De exemplu, fără cercetare, companiile petroliere nu ar fi putut dezvolta controvestata tehnică a fracturării hidraulice care a permis exploatarea gazelor de şist.

Însă alocarea unor sume mari pentru cercetare şi dezvoltare nu aduce automat succesul unei companii. Pe cei de la Daimler-Chrysler investiţiile în noi tehnologii nu i-au ajutat prea mult. Alianţa dintre cele două companii s-a rupt până la urmă. Daimler a pierdut teren în cursa cu rivalii nemţi BMW şi Audi, iar Chrysler a fost aproape de desfiinţare înaintea revenirii din ultimii doi ani.

Cei de la Volkswagen speră totuşi să aibă o soartă mai bună şi, prin investiţiile masive în tehnologie, speră să ajungă până în 2016 numărul unu mondial la vânzările de automobile.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
shoturi alcool
Cinci turiști au murit în Laos, după ce băut „shot-uri” primite gratuit. Avertisment printre călători, în...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...