TAROM pregătește concedieri masive. 30% dintre angajați ar urma să rămână fără loc de muncă

Data actualizării: Data publicării:
avion TAROM pe pista aeroportului Otopeni
O aeronavă TAROM va aduce în ţară echipa campioană la rugby a României, CSM Ştiinţa Baia Mare. Foto: Facebook/TAROM

Pandemia complică și mai mult lucrurile la TAROM, compania aeriană de stat. Sub presiunea reducerii numărului de curse și de călători, șefii TAROM se văd obligați să apese într-un final pedala restructurării, care înseamnă inclusiv disponibilizarea a circa 30% din angajați, inclusiv piloți și stewardese.

Disponibilizările vizează în special angajați din administrație, dar cel mai probabil vor fi și în rândul personalului navigant.

Primul pas a fost făcut prin declanșarea procesului de plecări voluntare. Astfel, angajații dispuși să plece au primit salarii compensatorii. Până acum, aproximativ 150 de persoane ar fi accesat această facilitate.

Oficial, pentru acest an sunt estimate pierderi de peste 300 de milioane de lei, însă gaura din bugetul companiei s-a putea adânci și mai mult în funcție de evoluția crizei sanitare. Compania ar avea șanse de revenire abia în 2024.

Planuri pentru concedieri și reînnoirea flotei la TAROM s-au făcut de mai mulți ani, dar pandemia și criza economică au determinat compania să ia mai în serios ideea de restructurare.

Motivele sunt cele pe care le au în prezent companiile aeriene la nivel global – avioanele zboară mai puțin, destinațiile sunt tot mai puține din cauza restricțiilor, oamenii nu mai cumpără sau anulează biletele de avion.

Pe de altă parte, la TAROM trebuie regândite contractele cu partenerii. Strategia de modernizare a flotei, o idee bună când a fost începută pentru că viza avioane cu consum mai mic, mai performante și mai ușor de operat, este în impas acum. Din cauza reducerii încasărilor din vânzarea de bilete, trebuie să fie regândit și planul de reînnoire a flotei. Avioanele pentru care s-a semnat contract sunt în leasing operațional, iar TAROM trebuie să plătească lunar sau trimestrial către firmele de la care le-au închiriat rate pentru operarea acestor avioane, ceea ce ridică noi probleme.

 

Editor : Georgiana Marina

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Atunci când Marele Viscol a îngropat România: „Am încercat să ieșim, dar nu...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cher, dezvăluiri fără precedent. Celebra artistă a sugerat că ar fi făcut o întrerupere de sarcină în timpul...
Film Now
De ce s-a mutat Matthew McConaughey din L.A. Doi ani nu a jucat deloc în filme: "Cel mai rebel gest al meu"
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Nu au existat bani pentru plata pensiei în decembrie. La ce artificiu a recurs guvernul? DOCUMENT
Digi FM
Colin Farrell, cuvinte de laudă după ce a filmat câteva zile la București: „Cele mai uimitoare cafenele!”...
Rusia susține că NATO vrea să transforme Moldova într-o bază logistică pentru aprovizionarea armatei ucrainene
Digi Animal World
Momentul când un câine este atacat de un leopard în curtea casei. Patrupedul a supraviețuit ca prin minune
Film Now
Josh Brolin, dezvăluiri despre cum l-a ajutat Barbra Streisand să renunțe la alcool, iar John Travolta l-a...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...