Studiul măsoară intenția de a deveni antreprenor în rândul populației din România și identifică percepțiile românilor cu privire la antreprenoriat și barierele din acest mediu. Datele au fost culese în luna februarie 2016 pe un eșantion de 1.028 de persoane și sunt reprezentative la nivel național pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, cu o marjă de eroare de 3%.
Stimularea gândirii antreprenoriale este pilonul central de acțiune al comunității Romanian Business Leaders (RBL).
Din aprilie 2013, RBL a organizat 53 de conferințe „Vreau să fiu antreprenor” la care au participat peste 7.500 de elevi și studenți din 30 de orașe din România și 158 de antreprenori și executivi români. Scopul „Vreau să fiu antreprenor” este să-i învețe pe tinerii români să gândească antreprenorial și să-i sprijine să-și testeze și să-și lanseze ideile de afaceri.
Viitorii antreprenori cred că pot schimba ceva în bine pentru mediul de afaceri. Ei cred că oamenii cinstiți pot avea succes în afaceri, 48% dintre ei având modele de oameni de afaceri. De asemenea, 34% consideră că eșecul este un prilej de învățare. Totodată, cei care vor să deschidă afaceri sunt mai optimiști decât cei care au deja afaceri în prezent.
RBL Summit este organizat anual de Romanian Business Leaders (RBL), o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit a cărei misiune este construcția unei țări mai bune pentru mediul de afaceri și locuitorii ei.