Consiliul Concurenţei a sancţionat cu amenzi în valoare totală de 154 milioane lei (circa 35 milioane euro) retailerii Metro, Real, Selgros şi Mega Image şi 21 de furnizori ai acestora, în cadrul investigaţiei având ca obiect înţelegeri pentru fixarea preţurilor în perioada 2005-2009.
În urma investigaţiei, a fost sancţionată încălcarea legii concurenţei atât pentru stabilirea preţurilor de revânzare (de raft), cât şi pentru comportamentul companiilor în cadrul promoţiilor, scrie Mediafax.
„Selgros Cash & Carry SRL a luat act cu surprindere de decizia Consiliului Concurenţei de sancţionare a companiei noastre împreună cu alte companii de pe piaţa de retail din România. Respingem categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei care a luat această decizie fără o minimă analiză economică, deşi regulile de concurenţă nu pot fi aplicate în absenţa identificării şi evaluării realităţilor economice. Menţionăm că Selgros Cash & Carry SRL a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei şi o expertiză din care rezultă neîndoielnic că, în situaţiile investigate, clienţii Selgros au beneficiat de preţuri mai mici decât preţurile de piaţă", a declarat, pentru Mediafax, directorul de marketing al companiei, Daniela Sima.
Ea a adăugat că Selgros aşteaptă motivarea deciziei Consiliului Concurenţei, pentru a putea lua măsurile juridice ce se impun împotriva acesteia.
Selgros Cash&Carry România, parte din grupul elveţian TransGourmet Holding SE, are o reţea de 19 magazine şi afaceri de 700 milioane euro.
Totodată, producătorul de băuturi răcoritoare, produse instant şi paste făinoase Tymbark Maspex România spune că decizia Consiliului Concurenţei de sancţionare este, în egală măsură, nelegală şi neîntemeiată, iar concluziile raportului de investigaţie sunt total nejustificate şi nedovedite.
„Considerăm că argumentele prezentate de companie, atât pe parcursul verificărilor, cât şi prin obiecţiunile transmise Consiliului şi în cadrul audierilor desfăşurate în luna octombrie 2014, au demonstrat că acuzaţiile Consiliului sunt cert nefundamentate şi lipsite de suport. Compania noastră este decisă să conteste în instanţă decizia Consiliului Concurenţei”, a declarat pentru Mediafax Ioana Vişean, public relation manager al companiei.
Într-un raport publicat în luna noiembrie, grupul belgian Delhaize, care deţine cele peste 400 de magazine Mega Image, afirma că are argumente solide ca să respingă în faţa instanţei presupusele încălcări ale practicilor concurenţiale de către Mega Image, în cazul investigaţiei Consiliului Concurenţei pe piaţa românească de retail, dacă autoritatea decide impunerea de sancţiuni.
„În cazul în care plenul Consiliului impune sancţiuni, va comunica valoarea amenzii, dar şi motivarea la 30 de zile după. Plata unei eventuale amenzi va trebui efectuată în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei. Grupul are opţiunea de a face apel împotriva deciziei Autorităţii pentru Concurenţă în instanţă. Grupul consideră că are argumente solide care să-i permită să respingă presupusele încălcări ale regulilor, cel puţin în faţa unei instanţe”, se arată într-un comunicat al grupului.