Primăria Capitalei a atribuit lucrarea unui alt constructor după ce a reziliat contractul cu Romstrade, firma controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, aflat acum în închisoare. După o nouă licitaţie şi câteva luni în care totul a fost ţinut pe loc de birocraţie, italienii de la Astaldi au preluat lucrarea.
Calvarul celor care traversează şoseaua Mihai Bravu ar trebui să se încheie în decembrie 2014. Din acel moment, pe acest pasaj se va circula pe două benzi pe fiecare sens. Podul va avea o lungime de aproape 650 de metri şi ar trebui să rezolve problema traversării Splaiului Unirii.
În urma licitaţiei organizate în această vară, bugetul necesar construcţiei a fost majorat substanţial. Dacă iniţial municipalitatea a prevăzut peste 122 de milioane de lei pentru lucrare, suma alocată pentru continuarea construcţiei a crescut acum la aproape 156 de milioane de lei.
Întârzieri în execuţie nu sunt numai la lucrările de la pasajul Mihai Bravu. În urmă cu două luni, primarul Sorin Oprescu promitea că în septembrie vor începe lucrările şi la pasajele de la Piaţa Presei, Piaţa Sudului şi bulevardul Nicolae Grigorescu.
Pasajul Mihai Bravu este însă singurul la care muncitorii s-au apucat de treabă. Noul constructor spune că lucrarea a fost bine conservată şi că nu va fi nevoie să aducă modificări proiectului.
Pasajul Mihai Bravu
Startul lucrărilor: ianuarie 2011
Contractul iniţial: 121 milioane de lei
Termen de predare: octombrie 2012
Data reluării construcţiei: septembrie 2013
Noul contract: 155,7 milioane de lei
Termen de predare: decembrie 2014