Românii, tot mai nemulţumiţi de asigurările RCA. Cele mai multe reclamaţii le-a primit Astra Asigurări

Data publicării:
masini mediafax-1

Reclamaţiile clienţilor companiilor de asigurări depuse către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor curg cu miile. Numai anul trecut, peste 7.400 de români s-au plâns în special de întârzierile foarte mari sau de plata parţială a daunelor. Între timp, valoarea poliţelor RCA creşte constant, iar arbitrul pieţei asigurărilor nu a aplicat în acest an nici măcăr o sancţiune.

Anul trecut, peste 7.400 de reclamaţii au fost depuse la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Două din trei plângeri au la bază segmentul RCA. Oamenii sunt nemulţumiţi că banii pe care îi primesc de la companiile de asigurări nu acoperă cheltuielile pentru repararea maşinilor în service.

Şi reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, care reuneşte şi Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cunosc problemele din sistem: întârzierea plăţilor sau acordarea unor sume mai mici drept despăgubiri.

Dacă în 2012, arbitrul pieţei asigurărilor a amendat trei societăţi cu 70.000 de lei, anul acesta nu a fost dată încă nicio sancţiune.

Potrivit datelor obţinute de Digi24, cele mai multe reclamaţii le-a primit Astra Asigurări, peste 4.500. Locul al doilea este ocupat de Euroins, cu 1.800 de plângeri. A treia companie în acest clasament este Asirom, cu peste 1.000 de reclamaţii.

Reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară spun că firmele rău-platnice ar putea rămâne fără autorizaţie pentru poliţele RCA. De la an la an, tarifele pentru acest tip de asigurare au crescut constant. Şi în primul trimestru din 2013 au existat majorări de peste 10%, ceea ce a făcut ca preţul mediu pentru o poliţă RCA să crească la aproape 600 de lei.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri