Românii au ieşit deja să îşi refacă proviziile pentru masa de Revelion. A fost o perioadă bună pentru comercianţi: în decembrie, vânzările au crescut cu 40% faţă de o lună obişnuită. Mai exact, oamenii au lăsat în magazine 1 miliard de euro doar în luna decembrie, adică până la 15% din vânzările dintr-un an întreg.
În medie, românii cheltuie peste 1500 de lei pentru cele două petreceri de la sfârşitul anului, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center Bucureşti. Bugetul din 2013 este cu o cincime mai mare decât în 2012 (1.541,68 lei faţă de 1.255,47 lei), iar cei mai mulţi bani se duc pe mâncare şi băutură. În medie, pe astfel de produse sunt cheltuiţi 600 de lei, adică 40% din bugetul total de sărbători.
O sumă mare de bani este alocată și pentru îmbrăcăminte, încălțăminte, cosmetice (cu o medie de 500 de lei) și pentru cadouri – 465 de lei în medie.
Nu sunt uitate nici ieşirile la restaurant în această perioadă, pentru care românii cheltuiesc, în medie, 378 de lei în decursul acestei luni.
Până pe 30 decembrie, hipermarketurile şi supermarketurile rămân deschise până spre miezul nopţii. În ultima zi a anului, majoritatea marilor magazine vor trage obloanele la ora 19 şi se vor redeschide pe 2 ianuarie.
Program magazine 29-30 decembrie
Carrefour, Auchan, Billa 7:00-24:00
Cora, Kaufland 7:00-23:00
Mega Image 7:30-22:00
31 decembrie
Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland 7:00 -18:00
Billa 7:00-20:00
Mega Image 7:30-19:00