Vânzările bunurilor de folosinţă îndelungată au crescut cu aproape 10 procente în cel de-al treilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Practic între iulie şi septembrie aşa s-au cheltuit 534 de milioane de euro, arată un studiu de piaţă al GFK.
Telefoanele şi accesoriile de telefoane şi-au crescut vânzările cu un spectaculos 24%. Pe ele s-au cheltuit în cele trei luni aproape 176 de milioane de euro. Iar gusturile cumpărătorilor devin de-a dreptul rafinate. Se remarcă o creştere importantă a vânzărilor de telefoane premium şi cu diagonale mari.
Televizoarele şi sistemele audio dispar şi ele mai repede de pe rafturi, iar pe electrocasnicele mari, precum frigiderele, s-au cheltuit cu 12 milioane de euro mai mult decât în trimestrul III al anului trecut.
Consumul creşte, dar totodată se schimbă şi tendinţele. Dacă oamenii îşi cumpără telefoane mari cu senzori puternici, renunţă la tablete şi la aparate foto - ambele pieţe merg în scădere, ultima chiar cu 23 de procente.