România primeşte 60 de milioane de euro de la UE pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi construcţia unui pod peste Prut

Data actualizării: Data publicării:
Tren de marfă în Portul Constanţa
Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa va fi finanţată de UE cu 43,5 milioane de euro. Foto: Profimedia Images

Uniunea Europeană a decis să sprijine cu 616 milioane de euro 35 de proiecte care vor permite investiţii în infrastructuri cheie care pot fi utilizate atât în scop civil cât şi militar, printre acestea aflându-se şi infrastructura feroviară din Portul Constanţa şi construirea podului peste Prut de la Ungheni, informează Agerpres.

Cele 35 de proiecte au fost selectate în cadrul celei de-a doua cereri de propuneri incluse în Pachetul de Mobilitate Militară.

"Rezultatele celei de-a doua runde de cereri de propuneri reflectă nevoia ca statele membre să îmbunătăţească utilizarea în scop dual a sistemului de transport. A fost o rundă extrem de competitivă cu proiecte câştigătoare din 17 ţări. Sunt încântată că unele proiecte din Germania, România şi Polonia rezolvă în mod direct îmbunătăţirea infrastructurii de-a lungul liniilor de solidaritate" către Ucraina, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina-Ioana Vălean.

Printre cele 35 de proiecte selectate se numără şi modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, etapa 1 Valu lui Traian, care va beneficia de o finanţare de la UE în valoare de 43,5 milioane de euro precum şi proiectarea şi construirea podului peste Prut de la Ungheni, care va beneficia de o finanţare de 16,4 milioane de euro.

O bună parte din bani vor merge către Germania, care va primi aproximativ 155 de milioane de euro pentru a-şi extinde reţeaua feroviară pentru utilizare militară.

Banii sunt destinaţi consolidării podurilor feroviare şi construirii unor noi terminale de marfă. Finanţarea este de asemenea menită să amelioreze conexiunile cu Ucraina pentru transportul de marfă. Reţelele feroviare mai bune ar putea înlocui o parte din capacitatea de transport de mărfuri pe care Ucraina a pierdut-o din cauza blocadei navale a Rusiei asupra porturilor de la Marea Neagră.

Contribuţia financiară de la UE va lua forma unor granturi directe care vor co-finanţa costurile totale ale proiectelor.

Editor : D.R.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Se modifică programul școlilor din București luni, după alegeri. Activitatea nu va fi suspendată complet
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
ALERTĂ Formula de recalculare a pensiei, analizată de CCR. Cum pot fi anulate creșterile de pensii?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Copiii lui Brad Pitt nu și-au mai văzut bunicii de 8 ani. Părinții actorului, devastați de lupta juridică cu...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...