Vânzarea magazinelor Billa nu este echivalentă cu ieşirea nemţilor din Romania. Aceştia mai au magazinele de tip discount XXL, Mega Discount şi Penny Market. Pur şi simplu ar renunţa la un segment în care nu sunt atât de competitivi, un segmen care este însă extrem de dinamic. Grupul german nu a vrut să comenteze o posibilă mişcare.
Magazinele Billa au avut, anul trecut, vânzări de 1,35 de miliarde de lei, ceea ce clasează lanţul pe unul din locurile de la coada clasamentului din acest domeniu.
Informaţiile puse cap la cap pot arăta intenţia nemţilor de a renunţa la businessul Billa. Spre exemplu, la începutul acestui an anunţau deschiderea a 10 magazine. La final, vedem că nu au reuşit să deschidă decât patru unităţi şi au ajuns la un total de 84 de magazine.
Aceste informaţii, fie ele şi neconfirmate, apar în contextul în care, în urmă cu doar câteva luni, magazinele Billa din Italia au fost vândute. Numai că acea tranzacţie a însemnat exit-ul de pe acea piaţă. La acel moment, nemţii anunţau că-şi vor concentra atenţia doar asupra acelor pieţe în care sunt lideri. Or, în România nu ocupă o poziţie de top nici după numărul de magazine, şi nici după cifra de afaceri.
Tocmai de aceea, tot mai mulţi actori din piaţă spun că nemţii au scos magazinele Billa la vânzare, fiind în aşteptarea unor investitori. Pe lista potenţialilor cumpărători se află atât fonduri străine de investiţii, cât şi lanţuri de magazine care nu sunt încă prezente pe piaţa locală şi care prin această tranzacţie şi-ar face loc pe piaţa de la noi.
În acest context a apărut informaţia, pe un site de retail, conform căreia unul dintre potenţialii cumpărători ai lanţului de supermarketuri ar putea fi fondul de investiţii polonez Enterprise Investors, cel care operează în momentul de faţă lanţul de supermarketuri Profi, achiziţionat în martie 2010 de la grupul belgian Delhaize, cel care deţine Mega Image.
Pe această piaţă mai este prezent şi Carrefour cu formatul Market, care are un număr similar de magazine ca şi Billa.