În acest moment, discuţiile pentru preluarea supermarketurilor Billa de către Carrefour se concentrează în jurul preţului, spun surse din piaţă citate de Ziarul Financiar. Francezii ar fi dispuşi să ofere între 70 şi 90 de milioane de euro. Aceleaşi surse spun că pentru magazinele Billa şi-au arătat interesul şi belgienii de la Mega Image, însă negocierile cu ei au picat. Probabil că au considerat achiziţia prea scumpă.
Carrefour, în schimb, şi-ar permite să preia reţeaua Billa din România, care a avut suişuri şi coborâşuri în ultimii ani.
Cel mai recent profit raportat la finanţe a fost de doar jumătate de milion de euro. De altfel, după declanşarea crizei, Billa a mai reuşit doar într-un singur an să mai obţină un profit mai mare de un milion de euro.
Afacerile nemţilor au fost influenţate însă şi de investiţiile pe care le-au făcut în extinderea reţelei comerciale. Billa şi-a dublat numărul de magazine în anii de criză. A ajuns la 85 de supermarketuri în toată ţara. Totuşi, această expansiune nu s-a văzut şi în încasări.
Odată cu declanşarea crizei, Billa a avut trei ani de scădere a cifrei de afaceri. A revenit pe creştere în 2012, iar în 2013 a depăşit pragul de 300 de milioane de euro.
Sursele citate de Ziarul Financiar spun că, dacă vor eşua şi negocierile cu francezii de la Carrefour, Billa îşi va relua expansiunea reţelei de supermarketuri din România. Afacerile Billa sunt controlate de grupul german Rewe, care mai deţine în ţara noastră şi lanţurile comerciale Penny şi Penny Market XXL.
Anul trecut Rewe a vândut magazinele Billa din Italia, care au fost cumpărate, de asemenea, de Carrefour.
Germanii declarau atunci că se vor concentra doar pe pieţele în care au o prezenţă puternică. A fost un prim indiciu că s-ar pregăti vânzarea magazinelor Billa din România.
Iar preluarea s-ar înscrie şi în recenta strategie a celor de la Carrefour, care au început să se concentreze pe formate mai mici de magazine. Pe lângă preluarea magazinelor Billa din Italia, francezii au preluat supermarketurile Dia din ţara lor, precum şi supermarketurile Kiler din Turcia.
În România, Carrefour a mai deschis două supermarketuri în februarie şi în aprilie, în Bucureşti şi Braşov, şi a ajuns la 93 de magazine în acest format. Dacă ar prelua operaţiunile Billa ar ajunge la o reţea de 175 de supermarketuri în România.