În urma negocierilor dintre reprezentanții Comisiei Europene și statele membre, a fost convenit transferul a 10 miliarde de euro din Fondul de Coeziune, către Mecanismul Conectarea Europei. Din această sumă, alocarea ce revine României este de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
„Astfel, Ministerul Transporturilor are la dispoziţie 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea de proiecte pe cele două coridoare care străbat România şi fac parte din direcţiile de dezvoltare prioritare ale Uniunii Europene, respectiv Coridorul Rin-Dunăre şi Coridorul Orient/Est-mediteraneean”, scrie Ramona Mănescu.
Unul dintre proiectele care va primi finanţare prin intermediul acestui program este reabilitarea căii ferate Craiova-Calafat, care asigură conexiunea cu podul Calafat – Vidin. Studiul de fezabilitate a fost finalizat în anul 2012, iar valoarea totală a proiectului ajunge la 400 milioane de euro.
Restul sumei, până la 1,3 miliarde vizează în primul rând modernizarea celor 16 porturi dunărene şi maritime.
„Alocarea celor 1,3 miliarde de euro reprezintă o veste foarte bună pentru România. Investiţiile europene vor fi direcţionate către asigurarea canalului navigabil şi îmbunătățirea infrastructurii intermodale, respectiv conexiuni feroviare mai rapide ale porturilor, astfel încât transporturile de mărfuri pe Dunăre să crească în viitorul apropiat cu 20% faţă de nivelul din 2010”, a declarat ministrul Transporturilor.