Deşi are o istorie de opt ani, programul Rabla din acest an are cea mai mare întârziere.
„Orice ghid de finanţare pe care îl elaborăm este strâns legat de aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Bugetul a fost aprobat la sfârşit de aprilie, mai exact pe 30 aprilie”, a declarat Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu.
Însă pentru a intra în vigoare, programul Rabla mai are câteva etape de parcurs. Abia la sfârşitul săptămânii au fost selectate cele 288 de centre de casare, unde pot fi duse maşinile vechi, şi cei peste 100 de dealeri auto de unde pot fi cumpărate maşinile noi.
Vor mai trece câteva zile pentru analizarea acestor dosare şi pentru depunerea contestaţiilor. Abia apoi se vor distribui voucherele. Nici măcar autorităţile nu ştiu cât vor dura aceste operaţiuni.
„Nu pot să dau o zi, pentru că aşteptăm să vedem cât va dura analiza acestor dosare. Sunt destul de multe, vorbim de 500 de dosare în total”, a mai spus preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu.
Deşi programul nu a început, oamenii s-au grăbit deja să-şi lase maşinile vechi la poarta centrelor Remat.
Anul acesta sunt de două ori mai puţine tichete decât anul trecut. Doar 20.000 de vouchere vor fi distribuite. Valoarea unui tichet va fi de 6.500 de lei, echivalentul a 1.500 de euro.