„Este o garanţie destul de mare, care, cred eu, că nu va da posibilitatea unor posibili investitori neserioşi sa vină vină la această licitaţie. Va fi o negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, după care va fi o licitaţie cu oferte în plic”, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
Autorităţile se gândesc şi la ştergerea datoriilor companiei către stat, ca să nu sperie investitorii. Pentru asta trebuie însă aprobare de la Fondul Monetar Internaţional şi de la Comisia Europeană.
Totul depinde însă de decizia Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, care va aproba săptămâna viitoare condiţiile pe care statul le impune investitorilor. La ultima şedinţă, CSAT s-a opus privatizării.
Privatizarea va trece printr-o nouă dezbatere publică. Iar aici, sindicaliştii au un cuvânt greu de spus. Aşa s-a întâmplat şi data trecută, când au cerut statului să le dea asigurări că nu vor fi concediaţi după privatizare.
„Nu vă jucaţi cu noi! În spate avem aceşti 9. 000 de salariaţi care fierb. Aşteaptă semnalul nostru. Nu mă faceţi să transmit semnalul şi să vă treziţi cu vreo patru, cinci mii în parc. Şi să duceţi dumneavoastră trenurile”, declara în luna septembrie a anului trecut Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România.
Economiştii spun însă că în istoria privatizărilor din Romînia niciodată nu au fost păstraţi toţi angajaţii.
CFR Marfă are acum aproape 9.000 de angajaţi, 39.000 de vagoane şi nouă sute de locomotive. Deţine 60 la sută din piaţa transporturilor ferate de marfă din România. Cu toate acestea, compania avea în toamna anului trecut datorii de peste 700 de milioane de lei.