Premierul ameninţă cu rezilierea contractelor pentru reparaţii pe drumul Craiova – Calafat, dar nu alocă bani
Data publicării:
„De la Craiova până aici sunt două segmente ale drumului; la amândouă se lucrează, nu s-a lucrat extraordinar de bine”, spunea primul ministru Victor Ponta pe 15 iunie. „I-am luat din nou de la capăt; dacă nu păstrează ritmul, o să reziliem contracte. Dar sper să nu, pentru că după aceea pierdem timpul cu licitaţiile”, a adăugat şeful executivului.
De la vorbele premierului la faptele Guvernului calea este însă lungă: lucrările pentru refacerea drumului Craiova - Calafat au fost finanţate cu 0 lei de la buget pe un tronson şi doar 1,1 milioane de euro pentru al doilea, în condiţiile în care tot drumul costă peste 33 de milioane de euro. Practic, cu banii alocaţi pe al doilea sector, nu este acoperită nici măcar conservarea lucrărilor.
Pe primul segment, cel fără finanţare, lucrează compania Delta ACM, deţinută de Florea Diaconu, iar pe cel de-al doilea - firma grecească Mochlos.
Sarcina statului ar trebui să fie uşurată de finanţarea a jumătate din lucrări de la Banca Europeană pentru Investiţii, însă nici măcar această parte nu este acoperită.
În răstimpul în care premierul Ponta ameninţă constructorii cu rezilierea, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a venit cu acte adiţionale la contracte, prin care cere companiilor să facă lucrările din surse proprii, urmând să îşi recupereze banii cândva în prima parte a anului viitor. Însă această finanţare presupune credite bancare, venite cu tot cu dobânzi.