Românii sunt dispuşi să plătească sume mari de bani pentru hainele de designer, băuturi fine, bijuterii, ceasuri, gadgeturi, cosmetice şi chiar trabucuri de lux. Consumatorii români caută brandurile cu notorietate, astfel că multe dintre achiziţii sunt făcute în funcţie de producător.
Deşi în general, piaţa a fost lovită de criză, în ultimii ani, au existat şi categorii de produse în cazul cărora vânzările au crescut. Este cazul băuturilor alcoolice de lux sau a instrumentelor de scris.
Românii au dat peste 27 de milioane de lei anul trecut pentru stilouri şi pixuri fabricate de producători renumiţi, cu 3 procente mai mult faţă de 2012.
Trebuie menţionat însă că valoarea pieţei de lux din România nu reprezintă suma totală pe care o cheltuie românii pe bunuri de lux. Mulţi dintre iubitorii brandurilor de renume preferă să meargă la cumpărături peste graniţe, în capitalele modei, precum Paris, Milano sau New York.