Compania a raportat pentru perioada ianuarie-iunie 2013 un profit net de 2,43 miliarde de lei, informează Mediafax.
OMV Petrom precizează că acest profit este atribuibil actionarilor OMV Petrom, excluzând elementele speciale.
Profitul net atribuibil actionarilor OMV Petrom SA după deducerea profitului net atribuibil interesului minoritar a fost în primul semestru de 1,38 miliarde de lei, mai mic cu 42% faţă de nivelul de 2,39 miliarde de lei înregistrat în primele şase luni ale anului trecut.
Oficialii companiei, nemulțumiți de supraacciză
Statul ar fi putut construi 200 de kilometri de autostradă cu banii încasaţi din taxe de la Petrom, anul acesta.
Declaraţia a fost făcută de oficialii celei mai mari companii din România, nemulţumiţi că taxa pe construcţii speciale şi supraacciza de 7 eurocenţi au dus la scăderea vânzărilor şi diminuarea profitului.
„Contribuția (n.r. Petrom) de 5 miliarde de lei la bugetul de stat înseamnă 200 de kilometri de autostradă. Banii ar fi trebuit să fie acolo şi cred că dacă mai multe autostrăzi ar fi construite, toţi am fi fericiţi să călătorim în România”, a spus Andreas Matje, director financiar companie petrolieră.
„Eu știam că Petrom se ocupă cu combustibili nu cu autostrăzi. Daca vor să facă autostrăzi, sigur că îi rog pe dânșii. Hai să fim serioși. După ce faci un miliard de euro profit tot nu-s bune taxele”, a răspuns Victor Ponta, premierul României.
România are al nouălea cel mai scump litru de motorină din Uniunea Europeană. Un șofer plătește echivalentul a 1,41 de euro pentru fiecare litru, peste prețul dat de consumatorii din țări precum Germania, Belgia, Austria și Franța, unde puterea de cumpărare este de câteva ori mai mare decât în țara noastră.