De la 1 februarie, Direcţiile Regionale ale Finanţelor au preluat de la administraţiile judeţene conturile firmelor a căror cifră de afaceri variată între 6,7 şi 70 de milioane de lei anual. În această situaţie sunt 390 de companii bihorene, jumătate din numărul contribuabililor mijlocii din judeţ.
„Scopul a fost şi este în continuare unul singur, o mai bună colectare a impozitelor şi taxelor. Or, chiar dacă sunt lucruri care uneori nu ne-au plăcut sau aspecte care nu ne-au plăcut, eficienţa s-a dovedit”, Ioan Mihaiu - directorul Administraţiei Finanţelor Publice Bihor.
Administratorii firmelor spun că reorganizarea fiscală nu face altceva decât să îi pună pe drumuri. Reprezentanţii societăţii de transport în comun din Oradea au mers până la Cluj-Napoca ca să obţină o adeverinţă necesară înscrierii unui singur vehicul.
„În data de 5 (n.r. februarie) am trimis documentaţia prin e-mail, în data de 9 am fost anunţaţi că putem merge după ea. Astfel, faţă de o oră efortul depus pentru adeverinţa din Oradea se transformă într-o deplasare cu două persoane la Cluj, undeva la 150 de lei costul şi patru zile termenul de obţinere a acestei adeverinţe”, spune Csuzi Istvan - directorul general al OTL – Oradea.
„Noi considerăm că este o decizie greşită. Ar trebui să fim consultaţi în astfel de momente”, spune Ioan Lucian, preşedintele Federaţiei Patronilor Bihor.
Administratorii firmelor din județul Vrancea au de străbătut aproape 300 de kilometri ca să depună declaraţiile fiscale sau să obţină adeverinţe.
„De la 1 februarie noi suntem la Constanța. Este destul de dificil”, spune Marian Spânu, administrator de firmă.
Reorganizarea a fost făcută printr-un ordin al preşedintelui ANAF emis în decembrie 2015.