Proiectul a trecut cu votul a 269 de deputați. Legea adoptată prevede ca autostrada va avea o lungime de 320 de km și va porni de la granița cu Republica Moldova, unde va începe cu un pod peste Prut. Autostrada va fi făcută din fonduri europene iar proiectul trebuie să demareze în 30 de zile de la promulgarea legii de către președinte.
Proiectul a fost inițiat de parlamentari ai PMP, dar a avut susținerea tuturor formaţiunilor politice. Autostrada A8 începe la graniţa de est printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.
Varujan Vosganian, vicepreședinte ALDE, a spus miercuri în plen că parlamentarii din partidul său nu vor vota legea bugetului de stat pe anul viitor dacă acesta nu va include finanțare pentru A8. Proiectul a fost votat de PNL. Au existat două voturi împotrivă, unul de la PSD, altul de la UDMR și o abținere, de la USR.
Deși este un proiect care figurează în Master Planul de Transporturi, Guvernul insistă ca realizarea autostrăzii Târgu Mureș - Iași să se facă prin PPP (parteneriat public privat). Oficiali ai Ministerului Transporturilor pretind că legarea Moldovei de Transilvania prin Târgu Neamț – Bicaz ar fi prea scumpă. Doar sectorul Târgu Neamț - Mureș ar costa șapte miliarde de euro. Aceasta deși nu s-a făcut niciodată un studiu de fezabilitate solid care să dea prețul. Ca urmare - se sugerează, legătura ar trebui asigurată pe la Bacău – Brașov. Suspiciunile publice sunt că astfel se dorește dirijarea traficului pe ruta București - Moldova pe Valea Prahovei pentru rentabilizarea PPP Ploiești – Brașov.