Dacă achiziționarea unei mașini de ocazie este deseori o soluție pentru o problemă de transport, atunci când vine vorba despre anvelope situațiile se schimbă. O mașină de ocazie poate fi reparată. Majoritatea defectelor sale pot fi remediate și, de cele mai multe ori, există suficiente piese noi pentru ea. Mai mult, elemente de caroserie gen portiere, aripi, faruri sau scaune se mai pot lua și de ocazie. Dar nu cred că v-ați gândi să cumpărați pistoane de ocazie, biele sau alte consumabile de ocazie.
Toate consumabilele sunt făcute să lucreze corect în anumiți parametri și pentru un anumit timp. Astfel, unele se consumă în timp iar altele în kilometri. Uleiul de motor este, poate, cel mai cunoscut consumabil. El se schimbă o dată pe an sau la 10.000 km, în funcție de mașină sau dacă este sau nu sintetic. Dacă nu v-ați gândit niciodată să luați 5 litri de ulei second-hand să-l puneți în mașina dumneavoastră, atunci deja sunteți pe drumul cel bun. Mai mult, dacă nu v-ați gândit să cumpărați lichid de frâne utilizat pentru a-l pune în mașină înseamnă că deja vă gândiți și la siguranța dumneavoastră și a familiei. La fel și cu plăcuțele sau discurile de frâne. Cine le-a dat jos, cel mai probabil a făcut-o pentru că nu se mai comportau corespunzător.
Prin urmare, de ce ați face acest lucru cu cauciucurile? În primul rând trebuie să știți că orice pneu este construit din materiale care își pierd proprietățile în timp. Cauciucul din care sunt făcute carcasele anvelopelor se depreciază sub efectul radiației ultraviolete. Mai mult, se depreciază și din cauza temperaturilor ridicate din timpul verii. Cel mai mult suferă de căldură anvelopele de iarnă. Acestea, dacă sunt lăsate fie și o singură vară, în bătaia soarelui, până în toamnă vor prezenta microfisuri. Ei bine, acele microfisuri (unele însă se pot vedea și cu ochiul liber) reprezintă motive de îngrijorare. Reprezintă un semn că și pe calea de rulare, există probleme care duc la scăderea aderenței. Mai mult, pot duce la rupturi și desprinderi de materiale fix în situațiile critice când singura salvare vine de la frâne. Ei bine, dacă nu puneți lichid de frâne, discuri și plăcuțe SH, de ce ați face compromisul cu pneurile? Un set de anvelope de iarnă, spre exemplu, cumpărat de nou, utilizat și depozitat corespunzător poate rezista fără probleme chiar și cinci ierni.
Totodată, anvelopele sunt afectate de radiațiile ultraviolete chiar și când sunt folosite pe mașină. Din acest motiv, chiar dacă sunt utilizate corespunzător, după cinci ani tot vor începe să prezinte semne de îmbătrânire. Consistența acestora va fi mai dură și asta va duce la o aderență mai scăzută. În plus, duritatea lor va fi mai mare cu cât temperaturile vor fi mai mici. Cu alte cuvinte, atunci când vor fi minus 10 grade, la o frână bruscă veți avea senzația neplăcută că nu vă veți opri mai repede decât cel din fața dumneavoastră. Dacă, totuși, vreți să o faceți, asigurați-vă că aveți anvelope și jantele auto potrivite.