"Obiectivul nostru este ca, în următorii doi ani, să dăm drumul la aproape toate proiectele de care are nevoie România pentru a-şi asigura suportul indispensabil pentru dezvoltarea economică, pentru fructificarea oportunităţilor pe care le are România şi pentru a genera o dinamică economică fără precedent în România. Nu vă ascund că obiectivul meu e ca în maxim cinci ani România să depăşească Produsul Intern Brut pe cap de locuitor mediu la nivel european şi, evident, venitul mediu pe care îl înregistrează cetăţenii la nivel european", a declarat prim-ministrul joi, la o videoconferinţă organizată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, potrivit Agerpres.
Ludovic Orban a adăugat că această creştere a veniturilor nu se va baza pe creşterea "artificială" a consumului.
"Acest lucru se va baza pe piloni foarte solizi, care vor schimba politica de până acum, care a fost bazată pe creşterea artificială a cererii, a consumului, prin pârghiile guvernamentale de creştere a unor categorii de venituri care se află în pixul Guvernului şi care au generat grave dezechilibre economice şi au redus grav potenţialul de dezvoltare economică a României, prin neglijarea investiţiilor, a factorilor de stimulare a dezvoltării capitalului autohton, prin tratamentul grosolan, de multe ori, faţă de investitori, prin neglijarea aproape completă a dezvoltării factorilor de producţie din România şi a funcţionalităţii instituţiilor care asigură o piaţă corectă pentru companiile care acţionează în România", a susţinut Orban.
Premierul a amintit că Guvernul elaborează în prezent programul de relansare economică pentru perioada post-COVID. Printre "pilonii" acestui program el a menţionat "disponibilitatea" Executivului de a susţine creşterea "accelerată" a investiţiilor publice, fie că este vorba despre infrastructura de transport, energetică, de sănătate sau de comunicaţii.
"În domeniul infrastructurii de transport planificăm investiţii de aproximativ 40 de miliarde de euro, atât în infrastructura rutieră, cât şi în infrastructura feroviară, care este extrem de importantă. Să nu uităm că Europa consideră transportul feroviar ca un transport prioritar, deoarece este un transport ecologic, sigur, care asigură şi confort. Nu puteam să tratăm - aşa cum a fost tratat în ultimii ani - calea ferată ca pe o Cenuşăreasă. Ca atare, şi aici vor veni investiţii publice masive. De asemenea, vrem să dezvoltăm infrastructura aeroportuară, cu planuri extrem de serioase, punerea în practică a Master Plan-ului de dezvoltare a Aeroportului Bucureşti Otopeni. De asemenea, dezvoltarea altor aeroporturi care se pot constitui în hub-uri de transport aerian", a spus Orban.
Potrivit acestuia, lucrările de navigabilitate a Dunării sunt "fundamentale pentru a fructifica prezenţa pe teritoriul României a celei mai importante axe de transport fluvial", care poate contribui la punerea în valoare a poziţiei geostrategice a ţării noastre şi la valorificarea portului Constanţa ca o poartă de intrare - ieşire din Europa.
"În domeniul energetic, ştim foarte clar că avem probleme. După decizii catastrofale în domeniul energetic luate în ultimii şase-şapte ani, România a ajuns din exportator net de energie, importator de energie. Mai mult decât atât, competitivitatea companiilor româneşti a fost distrusă literalmente de preţul foarte mare, atât la gazul natural, cât şi la electricitate, care a fost rezultatul în special al unor decizii administrative guvernamentale care au permis ca contractele de furnizare a energiei electrice şi a gazului natural către companiile care acţionează în România să ducă la preţuri extrem de ridicate şi la reducerea competitivităţii acestor companii", a afirmat prim-ministrul.
Editor: B.P.