Conducerea Dacia propune un contract colectiv de muncă pe doi ani, potrivit unor surse citate de 0-100.ro. Asta ar însemna înainte de toate că, timp de doi ani, angajații nu ar mai avea voie să intre în grevă. Ceea ce nu este pe placul sindicatelor, iar conducerea franceză a uzinei românești de automobile de la Mioveni și-ar dori ca tot peste doi ani să vină și următoarea mărire de salariu.
La Dacia, remunerația a fost întotdeauna un subiect aprins, dar în ultimul an tensiunile au părut mai mari ca oricând.
În majoritatea aparițiilor publice din ultimele luni, conducerea Dacia a insistat să dea de înțeles că uzina din Mioveni își pierde din competitivitate. Salariile angajaților de acolo au crescut cu 170% din 2007 până în 2013, de câteva ori în urma unor greve costisitoare, și au depășit pentru prima oară salariile fabricii Renault din Turcia.
Și, într-adevar, un angajat al Dacia Mioveni avea în medie un salariu brut de 950 de euro, cu 25 de euro mai mult decât colegul său din Turcia. Dar, cum turcii au impozite mai mici, angajatul turc continuă să primească "în mâna" mai mult decât cel român.
Însă, marea amenințare pentru fabrica din România este cea din Maroc, unde salariul brut ajungea anul trecut la doar 340 de euro pe lună. Inițial, francezii produceau acolo doar modelele Dacia Lodgy și Dacia Dokker. Dar, în urmă cu un an, aproximativ 75% din producția modelului mult mai popular Dacia Sandero a fost mutată din România în Maroc.
Producția totală a fabricii din Mioveni nu a fost afectată foarte mult pentru că diminuarea numărului de Dacii Sandero asamblate a fost compensată de creșterea producției de Dacii Duster.
Actualul contract colectiv de muncă le-a adus angajaților de la Dacia Mioveni o creștere a salariului cu 7% anul acesta față de 6% anul trecut. Negocierile privind viitorul contract colectiv de muncă ar urma să se încheie în primul trimestru al anului următor.