România ar putea încasa câteva sute de milioane de euro, în calitate de gazdă a patru dintre meciurile din cadrul Campionatului European de fotbal din 2020.
Înainte de aceasta, UEFA impune modernizarea Arenei Naţionale, realizarea liniei de metrou care să lege aeroportul Otopeni de Bucureşti şi o autostradă continuă între graniţa de vest şi Capitală.
Despre metroul până la aeroport se vorbeşte de mulţi ani. Există şi un studiu de fezabilitate, realizat în 2012, conform căruia construirea magistralei, care va avea 12 staţii, ar costa peste un miliard de euro, fără TVA. Deocamdată nu a fost realizată nici licitaţia pentru desemnarea constructorului.
Cătălin Bălan, reporter Digi24: „Din această staţie va pleca linia de metrou de 14 kilometri care va ajunge la Otopeni. În cel mai bun caz, lucrările vor începe anul viitor, dacă autorităţile vor găsi şi bani pentru finanţarea acestui proiect”.
Ioan Rus, ministrul transporturilor: „Cred că ne va ieşi în următoarea lună toată documentaţia necesară, mai ales că există şi proiect”.
Stadionul de 250 de milioane de euro care va găzdui cele patru meciuri are şi el nevoie de modificări. Arena Naţională trebuie să aibă mai multe locuri în tribună, dar şi în afara ei, în spaţiile de parcare.
În acest moment sunt doar 1.500 de locuri de parcare, dar numărul trebuie dublat, potrivit cerinţelor UEFA. Iar capacitatea stadionului ar trebui să crească cu aproximativ 5.000 de locuri.
„Există un pericol potenţial de retragere a acestei organizări parţiale a Campionatului European, dacă România nu se mişcă în niciun fel în direcţia bună. Legătura de metrou până la aeroport trebuia făcută din vremuri imemoriale, autostrăzile iarăşi le aşteptăm de zeci de ani”, spune Radu Naum, realizator Digi Sport.
La autostrada care va face legătura dintre Bucureşti şi graniţa de vest se lucrează, pe secţiuni cu lungimi de la 20 la 60 de kilometri, însă nimeni nu poate estima când întregul drum va fi gata.