Metrorex porneşte licitaţia pentru linia spre Otopeni

Data actualizării: Data publicării:
Stație de metrou în București.
Stație de metrou în București. Foto:Metrorex

Reprezentanţi ai Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei au discutat la Bucureşti cu noua echipă a Ministerului Transporturilor despre proiectul „Legătura Reţelei de metrou cu Aeroportul Intenaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni), pe care agenţia îl finanţează cu 330 milioane euro. Metrorex a anunţat miercuri că urmează licitaţia pentru lucrările aferente proiectului.

Urmează continuarea proiectului printr-o serie de acţiuni specifice etapei de licitaţie pentru execuţia lucrărilor de structură”, arată compania, într-un comunicat.

Proiectul pentru Magistrala 6 a parcurs până în prezent mai multe etape în care au fost aprobate mai multe acte normative: indicatorii tehnico-economici, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov, iar pe 20 iulie a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern nr. 496/2017 privind declanşarea procedurilor de expropriere aferente proiectului.

Între 30-31 octombrie, mai mulţi reprezentanţi ai Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA) au venit la Bucureşti pentru a verifica stadiul implementării proiectului „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional – Henri Coandă”, proiect co-finanţat prin Acordul de împrumut semnat la Tokyo, în data de 10 martie 2010 între România şi JICA.

Acordul de împrumut are o valoare de 330 milioane euro.

Reprezentanţii Agenţiei Internaţionale de Cooperare a Japoniei au purtat discuţii cu secretarii de stat din Ministerul Transporturilor, Ninel Cercel şi Maria Magdalena Grigore, cu directorii direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor, precum şi cu conducerea Ministerului Finanţelor Publice şi directorul general al Metrorex, Marin Aldea şireprezentanţi ai consultanţilor proiectului şi al altor instituţii implicate în acest proiect.

Vizita reprezentanţilor japonezi face parte din seria mai multor întâlniri şi discuţii care au avut loc pe această temă, pe parcursul derulării proiectului”, precizează Metrorex.

Linia de metrou Magistrala 6 va asigura legătura reţelei de metrou a municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni.

Magistrala 6 de metrou face joncţiunea între serviciul de transport public urban şi serviciile de transport regional, naţional şi internaţional feroviar şi aerian, asigurând o legătură urbană rapidă de mare capacitate, informează compania de stat.

Durata de execuţie a proiectului este de patru ani.

Magistrala 6 extinde reţeaua din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pe o lungime de 14,2 km şi cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră, si asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni.

Valoarea totală a investiţiei este de 5,9 miliarde lei, cu TVA inclusă.

Magistrala va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, Guvernul a aprobat în luna iulie declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor care se află pe traseul Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, etapa necesară pentru începerea lucrărilor de realizare a obiectivului, sumele individuale estimate aferente despăgubirilor fiind în cuantum de 62,8 milioane lei.

Imobilele, prorietate privată, supuse exproprierii se află în Sectorul 1 şi în oraşul Otopeni.

Sumele individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor, sunt în cuantum de 62,8 milioane lei şi reprezintă despăgubirile pentru un număr de 42 de imobile cu o suprafaţă de expropriat de 39.160 mp. Fondurile sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ciocolata Dubai, luxul care ascunde un mare fâs-tic. Ingredientele surpriză care îi păcălesc pe consumatori
Digi FM
ALEGERI ÎN SUA 2024. Cine va controla Congresul
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Christian Bale, asul transformărilor, uimește din nou. Acum cu tatuaje și cicatrici pe față, în rolul lui...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Aricii din Europa, incluşi pe „lista roşie” cu specii „potenţial ameninţate cu dispariţia”. „Oamenii sunt cei...
Film Now
Samuel L. Jackson are o clauză specială în fiecare contract de film pe care-l semnează. Cerința actorului
UTV
Theo Rose a povestit ce s-a intamplat dupa despartirea de Alex Leonte. „Imi venea sa ies afara sa urlu”