„Această preluare se încadrează în strategia de dezvoltare Mega Image prin magazine care au o poziţionare foarte bună în zona urbană. Cele douăzeci de magazine Angst vor consolida reţeaua noastră de magazine. În acelaşi timp, preluarea ne va aduce noi oportunităţi de vânzări şi sinergii de achiziţii”, a declarat Xavier Piesvaux, director general al Mega Image România, potrivit Mediafax.
Acordul survine la doar trei luni de când grupul Angst a decis să iasă de sub franciza Carrefour, pentru a se concentra pe domeniului propriu de expertiză, producţia de carne procesată.
„Un alt aspect important al acestui proces de preluare este consolidarea colaborării între Mega Image şi brandul Angst, prin îmbinarea tradiţiei şi expertizei într-o ofertă care va răspunde celor mai exigente si noi cerinţe ale consumatorilor privind alimentaţia sănătoasă”, afirmă Sorin Minea, preşedintele Angst, citat în comunicat.
Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine preluate, care au fiecare suprafeţe totale între 90 şi 750 metri pătraţi.
Grupul Angst a fost înfiinţat în 1990, fiind o investiţie româno-elveţiană. Firma este controlată de Sorin Minea care deţine 60% din acţiuni, restul de 40% fiind împărţit în mod egal între Liudmila Minea şi Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deţine trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă şi preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) şi Videle (procesare a laptelui).
Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 326 de magazine, sub mărcile Mega Image (173), Shop&Go (151), AB COOL FOOD (1).