16 iunie 1995, la parterul magazinului Unirea din centrul Capitalei a fost deschis primul magazin McDonald's. Peste 15.000 de români au cumpărat atunci cel puţin un produs vândut de una dintre primele companii americane intrate pe piaţă. A adus conceptul de fast-food într-o ţară abia intrată în capitalism şi care abia atunci cunoştea tacticile de marketing.
George Vascan, consultant piaţa alimentară: „A fost ca un fel de venire în forță a unor branduri puternice americane care au creat o altă perspectivă. Corelată cu trecerea de la comunism”.
Compania americană nu a adus în România doar conceptul de fast-food, ci şi primele restaurante care aveau spaţii de joacă pentru cei mici.
Paul Booth, primul director al McDonald's România: „Am fost norocoşi pentru că am fost printre primii. Sandvişurile, cartofii prăjiţi, milkshake-urile, au fost un succes din prima zi”.
Tot americanii sunt cei care au adus conceptul de franciză. Cine a dorit să deschidă un restaurant cu numele şi produsele McDonald's a cumpărat dreptul de folosire a numelui şi echipamentele. După 20 de ani, McDonald's are în România 67 de restaurante, dintre care șapte în franciză.
În 2013, în meniu au apărut burgeri cu mici.
Daniel Boaje, director general McDonald's România: „Încearcă să se adapteze la obiceiurile de consum din fiecare țară unde își desfășoară activitatea”.
Au venit primii şi au rămas în frunte. Americanii au cel mai mare lanţ de fast-food din România. Burgerul este cel mai bine vândut produs. Doar anul trecut au fost comercializați peste 49 de milioane de burgeri.
Piaţa fast-food din România este estimată la 500 de milioane de euro şi este dominată de companiile americane. Anul trecut, McDonald's a avut o cifră de afaceri de 96 de milioane de euro, cu 4 milioane în plus faţă de 2013. Pe locul 2 este KFC, cu afaceri de 56 de milioane de euro. Pizza Hut a avut în 2014 o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro.