Mall-urile se mută pe internet

Data publicării:
oameni la mall

De asemenea, pentru comercianţi, gestionarea unui magazin online este o soluţie mai ieftină decât închirierea unui spaţiu fizic. De asemenea, internetul poate fi o soluţie şi pentru producătorii români de haine care nu îşi permit să îşi deschidă magazine.

Zara și celelalte șase mărci ale grupului spaniol Inditex au avut anul trecut vânzări de aproape 300 de milioane de euro în România, potrivit surselor citate de Ziarul Financiar, iar afacerile online au început să cântărească din ce în ce mai mult. Astfel, în 2015 au ajuns să genereze aproximativ 8% din totalul vânzărilor Inditex, o pondere apropiată de cea din restul pieței românești a modei.

Vânzările anuale de haine și încălțăminte se ridică la 1,6 miliarde de euro, dintre care internetul generează 140 de milioane de euro, adică 8,75%.

Inditex și-a deschis relativ târziu primul magazin online din România, în urmă cu trei ani. Marca aleasă a fost Pull and Bear, dar, rând pe rând, toate brandurile spaniolilor au primit site-uri care pot să accepte comenzi din partea clienților.

Pe lângă site-urile de vânzări ale mărcilor care au și magazine fizice, au apărut și jucători noi cu prezență exclusiv online. Astfel, cei de la Fashion Days și-au lansat în 2010 magazinul online din România și au ajuns să coordoneze de la București afaceri regionale de peste 100 de milioane de euro.

În 2013, Elefant.ro a început să vândă și haine în încercarea de a se transforma dintr-o librărie online într-un mall virtual.

De asemenea, haine a început să vândă și eMag. Tot anul trecut și-au lansat operațiunile online în România și polonezii de la Answear.

Totodată, au apărut mai multe mărci noi pe internet decât în mall-uri, iar noile magazine din centrele comerciale par să se concentreze pe segmentul premium.

De exemplu, H&M se pregătește să aducă în România magazinele COS, care au prețuri mai mari decât restul grupului.

Cu toate că au o prezență mai bună pe internet, marii vânzători de modă nu renunță la extinderea mărcilor deja existente pe piața din România.

Lanțul H&M s-a extins cu patru magazine anul trecut. Au ajuns să fie 42 în total, cu vânzări de 193 de milioane de euro. H&M este brandul care generează cei mai mulți bani pe piața românească, în vreme ce rivalul Inditex este grupul cu cele mai mari afaceri.

În perioada următoare, cei doi jucători vor încerca cel mai probabil să combine extinderea magazinelor fizice și prezența pe internet.

Magazinele on-line ale marilor mărci oferă avantajul vânzărilor în orașe mai mici, unde prezența unui spațiu comercial nu este justificată de mărimea pieței locale.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Îmbrăcată într-o fustă cât o palmă, Ștefania i-a stârnit la comentarii pe fanii ei: "Ce vă dezbrăcați, frate...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Imagini inedite cu un cerb care se bălăcește în Parcul Național Bucegi: „Cineva intră în jocul tânărului...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...