Mall-urile se mută pe internet

Data publicării:
oameni la mall

De asemenea, pentru comercianţi, gestionarea unui magazin online este o soluţie mai ieftină decât închirierea unui spaţiu fizic. De asemenea, internetul poate fi o soluţie şi pentru producătorii români de haine care nu îşi permit să îşi deschidă magazine.

Zara și celelalte șase mărci ale grupului spaniol Inditex au avut anul trecut vânzări de aproape 300 de milioane de euro în România, potrivit surselor citate de Ziarul Financiar, iar afacerile online au început să cântărească din ce în ce mai mult. Astfel, în 2015 au ajuns să genereze aproximativ 8% din totalul vânzărilor Inditex, o pondere apropiată de cea din restul pieței românești a modei.

Vânzările anuale de haine și încălțăminte se ridică la 1,6 miliarde de euro, dintre care internetul generează 140 de milioane de euro, adică 8,75%.

Inditex și-a deschis relativ târziu primul magazin online din România, în urmă cu trei ani. Marca aleasă a fost Pull and Bear, dar, rând pe rând, toate brandurile spaniolilor au primit site-uri care pot să accepte comenzi din partea clienților.

Pe lângă site-urile de vânzări ale mărcilor care au și magazine fizice, au apărut și jucători noi cu prezență exclusiv online. Astfel, cei de la Fashion Days și-au lansat în 2010 magazinul online din România și au ajuns să coordoneze de la București afaceri regionale de peste 100 de milioane de euro.

În 2013, Elefant.ro a început să vândă și haine în încercarea de a se transforma dintr-o librărie online într-un mall virtual.

De asemenea, haine a început să vândă și eMag. Tot anul trecut și-au lansat operațiunile online în România și polonezii de la Answear.

Totodată, au apărut mai multe mărci noi pe internet decât în mall-uri, iar noile magazine din centrele comerciale par să se concentreze pe segmentul premium.

De exemplu, H&M se pregătește să aducă în România magazinele COS, care au prețuri mai mari decât restul grupului.

Cu toate că au o prezență mai bună pe internet, marii vânzători de modă nu renunță la extinderea mărcilor deja existente pe piața din România.

Lanțul H&M s-a extins cu patru magazine anul trecut. Au ajuns să fie 42 în total, cu vânzări de 193 de milioane de euro. H&M este brandul care generează cei mai mulți bani pe piața românească, în vreme ce rivalul Inditex este grupul cu cele mai mari afaceri.

În perioada următoare, cei doi jucători vor încerca cel mai probabil să combine extinderea magazinelor fizice și prezența pe internet.

Magazinele on-line ale marilor mărci oferă avantajul vânzărilor în orașe mai mici, unde prezența unui spațiu comercial nu este justificată de mărimea pieței locale.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...